Gemeente Franekeradeel
Officiële bekendmakingen 6 februari 2008, Franeker Courant
Bouwaanvragen
Burgemeester en wethouders maken overeenkomstig de Woningwet bekend
dat in de periode van 24-01-2008 t/m 30-01-2008 de volgende lichte en
reguliere bouwaanvragen zijn binnengekomen:
* Van Ghemmenichstraat 22 te Franeker veranderen van de dakpannen
* Slotwei 3 te Tzum bouwen/verbouwen opslagloods, schapenloods,
wasruimte en badkamer (legaliseren)
* Juckemaleane, Frjentsjerterdyk en Waltaleane te Sexbierum plaatsen
van 3 warmteopslagtanks
* Hoarnestreek 5 te Tzummarum bouwen van een aardappelopslagloods
Deze bouwaanvragen worden behandeld in de welstandscommissie. De
vergaderingen van de welstandscommissie zijn openbaar en vinden op
maandagmorgen in de oneven weken van 9.30 - 11.00 uur plaats in het
gemeentehuis. U bent hierbij van harte welkom! Wilt u weten wanneer
een bouwplan wordt behandeld, kijkt u dan op de website www.
franekeradeel.nl.
Wij attenderen u er op dat tegen een aanvraag om bouwvergunning geen
bezwaarschrift kan worden ingediend. Een bezwaarschrift kan pas worden
ingediend na het verlenen van de bouwvergunning.
Sloopaanvraag
Burgemeester en wethouders maken bekend dat op 28 januari 2008 de
volgende aanvraag voor een sloopvergunning is binnengekomen:
* Dekemastraat 13 te Tzum, het verwijderen van een asbesthoudend
plafond.
Verleende vergunningen 24-01-2008 t/m 30-01-2008
Reguliere bouwvergunning 1e fase
* Arkens 7 te Franeker bouwen van een ligboxenstal en interne
verbouwing werktuigenberging 30-01-2008
Sloopvergunning
* Dekemastraat 13 te Tzum verwijderen van een asbesthoudend plafond
28-01-2008
Indien u het niet eens bent met één van bovengenoemde besluiten, kunt
u binnen zes wekenna verzending van dit besluit een schriftelijk en
gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester
en wethouders van Franekeradeel, Postbus 58, 8800 AB te Franeker. Het
bezwaarschrift dient tenminste de volgende onderdelen te bevatten:
naam en adres van de indiener;
de dagtekening;
een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht;
de gronden van het bezwaar;
een ondertekening.
Indien u een bezwaarschrift heeft ingediend, kunt u tevens op grond
van artikel 8:81 van de Algemene wet bestuursrecht de President van de
Arrondissementsrechtbank te Leeuwarden verzoeken om een voorlopige
voorziening te treffen, indien u van mening bent dat de onverwijlde
spoed dat, gelet op de betrokken belangen, vereist. Een verzoek om
voorlopige voorziening dient u te richten aan de President van de
Arrondissementsrechtbank te Leeuwarden, Sector Bestuursrecht, Postbus
1702, 8901 CA te Leeuwarden. Ook dient u een kopie van het
bezwaarschrift te overleggen.
Verzoek vrijstelling bestemmingsplan
Burgemeester en wethouders maken bekend dat op 25 januari 2008 een
aanvraag vrijstelling bestemmingsplan is ontvangen voor:
* Het bouwrijp maken van een perceel ten behoeve van de bouw van 6
woningen, kadastraal bekend gemeente Tjum, sectie D, nr. 838,
plaatselijk bekend Ds Dijkstraweg in Hitzum.
* Het bouwrijp maken van een perceel ten behoeve van de bouw van 6
woningen, kadastraal bekend gemeente Ried, sectie A, nr. 3598,
plaatselijk bekend Dr Vitus Ringersstraat 1A t/m F.
Verzoek om aanlegvergunning
Burgemeester en wethouders maken bekend dat op 22 januari 2008 het
volgende verzoek is binnengekomen:
* Het kappen van 10 bomen op het perceel Hoarnestreek 7 te Sexbierum
Wij attenderen u er op dat tegen de aanvragen geen bezwaarschrift kan
worden ingediend. Een bezwaarschrift kan pas worden ingediend na het
verlenen van de vergunning.
Bestemmingsplan "Partiële herziening bestemmingsplan Buitengebied 2001
(Tzummarum Hoarnestreek - Sinaedawei)"
Burgemeester en wethouders van Franekeradeel maken ter voldoening aan
het bepaalde in artikel 28 lid 6 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening
bekend, dat Gedeputeerde Staten van Fryslân bij besluit van 15 januari
2008, kenmerk 00741373, het bestemmingsplan "Partiële herziening van
het bestemmingsplan Buitengebied 2001 (Tzummarum Hoarnestreek -
Sinaedawei)" hebben goedgekeurd.
Het onderhavige plan geeft een planologisch-juridische regeling voor
de uitbreiding van een pluimveehouderij aan de Hoarnestreek te
Tzummarum. Tevens wordt voorzien in een aanpassing ten behoeve van een
woonsituatie aan de Sinaedawei. Het bestemmingsplan wordt hierbij in
overeenstemming gebracht met de feitelijke situatie.
Het bestemmingsplan ligt met de bijbehorende stukken met ingang van 7
februari 2008 gedurende zes weken voor een ieder ter inzage tijdens de
openingstijden van het Gemeentehuis bij de afdeling Bouwen en Milieu,
Harlingerweg 18 te Franeker.
Gedurende de termijn van terinzageligging kan tegen het besluit van
Gedeputeerde Staten beroep worden ingesteld bij de Afdeling
bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA 'S
GRAVENHAGE, door:
* degene die, op grond van artikel 27, eerste of tweede lid Wet op
de Ruimtelijke Ordening, tijdig bedenkingen heeft ingediend bij
Gedeputeerde Staten;
* door een belanghebbende die, overeenkomstig art. 27 eerste of
tweede lid Wet op de Ruimtelijke Ordening, aantoont dat hij
redelijkerwijs niet in staat is geweest tijdig bedenkingen in te
dienen bij Gedeputeerde Staten.
Het goedkeuringsbesluit van Gedeputeerde Staten treedt, ingevolge
artikel 28 lid 7 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening, in werking met
ingang van de dag na afloop van de beroepstermijn. Indien binnen deze
termijn een verzoek om voorlopige voorziening bij de voorzitter van de
Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State is ingediend,
treedt het besluit niet in werking voordat op dat verzoek is beslist.
Beoordelingsnotitie milieu-effectrapportage gebroeders Huizinga,
Camstrawei 27 te Firdgum
Burgemeester en wethouders maken bekend dat zij, naar aanleiding van
de gebroeders Huizinga ingediende beoordelingsnotitie betreffende de
door hen voorgenomen activiteiten aan de Camstrawei 27 te Firdgum
hebben besloten dat:
* ter voorbereiding op het besluit op de aanvraag voor een
milieuvergunning geen milieu-effectrapport behoeft te worden
opgesteld.
De voorgenomen activiteiten en uitbreidingen zijn:
* het uitbreiden van het aantal te houden vleeskuikens van 42.000
naar 120.000 stuks (uitbreiding met 78.000 stuks);
* de bestaande stal te verlengen en daarnaast een nieuwe stal op te
richten.
De betreffende stukken liggen met ingang van 7 februari 2008 voor de
duur van zes weken voor een ieder ter inzage in het gemeentehuis aan
de balie van de afdeling Bouwen en Milieu, Harlingerweg 18 te
Franeker. Op werkdagen liggen de stukken van 9.00 tot 13.00 uur ter
inzage en op woensdags van 9.00 tot 18.00 uur en eventueel buiten de
genoemde tijden, na telefonisch verzoek, op afspraak. Gedurende
genoemde termijn kunt u nadere informatie verkrijgen bij de heer P.D.
van der Ploeg van de afdeling Bouwen en Milieu of telefonisch op
nummer 0517-380438.
Een beoordelingsbesluit waarbij is bepaald dat geen
milieu-effectrapportage nodig is, moet worden aangemerkt als een
Besluit inzake de procedure tot voorbereiding van een Besluit (artikel
6:3 Algemene wet bestuursrecht). Het Besluit is op zichzelf niet
appellabel. Indien derden van mening zijn dat er wel een
milieu-effectrapportage zou moeten worden gemaakt kunnen zij dit
kenbaar maken in het kader van de Wet Milieubeheer procedure.
Ontvangen zienswijzen ontwerp-milieuvergunningen
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat géén
zienswijzen zijn binnengekomen naar aanleiding van de aanvraag voor
vergunningen ingevolge de Wet Milieubeheer van:
* E. de Vries, voor een nieuwe de gehele inrichting omvattende
vergunning voor een pluimveehouderij op het perceel Hoarnestreek 1
te Tzummarum.
Vergunningen Wet Milieubeheer
Het college van burgemeester en wethouders van Franekeradeel maakt
bekend dat zij vergunning in gevolge de Wet Milieubeheer hebben
verleend aan:
* E de Vries, voor een nieuwe de gehele inrichting omvattende
vergunning voor een pluimveehouderij op het perceel Hoarnestreek 1
te Tzummarum.
De Wet Milieubeheer vergunning alsmede de daarop betrekking hebbende
aanvragen met bijbehorende stukken liggen bij met ingang van 7
februari 2008 voor de duur van zes weken voor een ieder ter inzage in
het gemeentehuis, aan de balie van de afdeling Bouwen en Milieu,
Harlingerweg 18 te Franeker. Op werkdagen liggen de stukken van 9.00
tot 13.00 uur ter inzage en op woensdags van 9.00 tot 18.00 uur en
eventueel buiten de genoemde tijden, na telefonisch verzoek, op
afspraak.
Tot en met 20 maart 2008 staat beroep open bij de Afdeling
Bestuursrechtspraak van de Raad van State voor:
1. de adviseurs die gebruik hebben gemaakt van de gelegenheid om
advies uit te brengen over het ontwerp van het besluit;
2. degenen, die tijdig zienswijzen hebben ingebracht tegen de
ontwerpbeschikking;
3. degenen, die bezwaren hebben tegen wijzigingen die bij het geven
van de beschikking ten opzichte van het ontwerp daarvan zijn
aangebracht;
4. belanghebbenden, die aantonen, dat zij redelijkerwijs niet in
staat zijn geweest eerder zienswijzen tegen de ontwerpbeschikking
in te dienen.
De vergunning wordt na afloop van de beroepstermijn van kracht, tenzij
voordien beroep is ingesteld en een verzoek wordt gedaan tot het
treffen van een voorlopige voorziening.
Een beroepschrift moet in tweevoud worden ingediend bij de Raad van
State, Afdeling Bestuursrechtspraak, Kneuterdijk 22, Postbus 20019,
2500 EA 's-Gravenhage.
Een verzoek tot het treffen van een voorlopige voorziening moet worden
gericht aan de Voorzitter van de Afdeling Bestuursrechtspraak van de
Raad van State. Een beschikking wordt niet van kracht voordat op een
dergelijk verzoek is beslist.
Ontwerpbesluit monumentenaanvraag
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat er een
aanvraag voor een monumentenvergunning is binnengekomen van:
* S. Kuiper voor het plaatsen van een dakkapel op het perceel Eise
Eisingastraat 17 te Franeker.
Wij zijn voornemens de gevraagde vergunning te verlenen onder
voorwaarden.
De aanvraag, de ontwerpbeschikking en de bijlagen, liggen met ingang 7
februari 2008 voor de duur van zes weken voor een ieder ter inzage in
het gemeentehuis, aan de balie van de afdeling Bouwen en Milieu,
Harlingerweg 18 te Franeker. Op werkdagen liggen de stukken van 9:00
tot 13:00 uur ter inzage en op woensdags van 9:00 tot 18:00 uur en
eventueel buiten de genoemde tijden, na telefonisch verzoek, op
afspraak.
Gedurende de termijn van terinzagelegging kan een ieder gemotiveerd
zijn/haar zienswijzen schriftelijk indienen bij het college van
Burgemeester en wethouders, postbus 58, 8800 AB Franeker.
Tevens kan een ieder gedurende deze termijn aan de balie van de
afdeling Bouwen en Milieu nadere informatie verkrijgen en/of mondeling
zienswijzen naar voren brengen en/of verzoeken om een gelegenheid tot
een gedachtewisseling over het ontwerpbesluit of telefonisch bij
mevrouw A.M. Alma van de afdeling Bouwen en Milieu op nummer
0517-380448.
Een afschrift van de zienswijze zal worden verzonden aan de aanvrager.
Degene die een zienswijze indient kan door middel van een aparte brief
verzoeken zijn/haar persoonlijke gegevens niet kenbaar te maken.
Alleen zij die tijdig schriftelijk of mondeling zienswijzen hebben
ingediend tegen de ontwerpbeschikking kunnen later beroep instellen
bij de Raad van State, tenzij wordt aangetoond dat men redelijkerwijs
niet eerder in staat is geweest (tijdig) zienswijzen in te brengen dan
wel dat de definitieve besluitvorming afwijkt van het ontwerpbesluit.
Besluiten college van b & w 29 januari 2008
Investering aanschaf trilplaat ten behoeve van de straters.
Besluit:
1. Aanschaf trilplaat aanschaffen ten behoeve van de straters.
2. Lasten à 1.480,00 euro dekken uit de gereserveerde middelen voor
een compressor à 2.185,00 euro en het restant à 705,00 euro
blijven reserveren voor eventueel nog aan te schaffen materiaal.
Ondersteuning TaskForce WMO (Wet Maatschappelijke Ondersteuning) 2008.
Besluit:
1. Kennisnemen van de werkzaamheden van de TaskForce WMO gedurende
2007.
2. 2052,-- euro beschikbaarstellen voor ondersteuning van de
TaskForce in 2008.
Verkeerssituatie Konkelswei Oosterbierum.
Besluit:
Instemmen met het deels verbreden van de Konkelswei en hiervoor
30.000,-- euro beschikbaar stellen uit de post onvoorzien eenmalig.
Aanpassing dienstregeling Connexxion per 11 mei 2008 c.a.
Besluit:
1. Instemmen met de aangekondigde aanpassing in de Dienstregeling van
Connexxion per 11 mei 2008.
2. Bij provincie nog eens uitgangspunt dat vanwege parallellliteit de
(bus) lijnvoering tussen Franeker en Harlingen niet uitgebreid mag
worden, informeel, aan orde stellen.
3. Er kennis van nemen dat de subsidiegrens voor aanpassing van
haltes is opgetrokken en dat conform de norm van 44% een aanvraag
om subsidie wordt ingediend.
Franeker, 6 februari 2008.
Burgemeester en wethouders voornoemd,
M.J. Haveman, burgemeester.
H.J.J. de Jong, secretaris.
Vrijstelling
De burgemeester maakt bekend, dat burgemeester en wethouders,
voornemens zijn:
met toepassing van artikel 19 lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke
Ordening vrijstelling te verlenen van het geldende bestemmingsplan
voor:
* Het bouwen van een berging op het perceel Buorren 43, C15 te
Tzummarum.
Op grond van het bepaalde in artikel 19a van de Wet op de Ruimtelijke
Ordening liggen de hierop betrekking hebbende stukken met ingang van 7
februari 2008 gedurende zes weken voor een ieder tijdens de
openingstijden van het gemeentehuis ter inzage bij de balie van de
afdeling Bouwen en Milieu, Harlingerweg 18 te Franeker. Gedurende
genoemde termijn kan een ieder zijn/haar zienswijzen naar voren
brengen bij het college van burgemeester en wethouders van
Franekeradeel, Postbus 58, 8800 AB Franeker.
Gedurende de termijn dat het plan ter inzage ligt kunt u aan de balie
van de afdeling Bouwen en Milieu nadere informatie verkrijgen en/of uw
zienswijzen mondeling naar voren brengen, of telefonisch op nummer
0517-380449.
Franeker, 6 februari 2008.
De burgemeester voornoemd,
M.J. Haveman.