Een tupperware party van het theater
Posthuis Theater Heerenveen heeft Nederlandse primeur
HEERENVEEN, 20080201 -- Het Posthuis Theater in Heerenveen heeft een Nederlandse primeur. De theaterdirecteur komt in eigen persoon in de huiskamers om de voorstellingen te presenteren en -uiteraard- te verkopen. Een strategie die vruchten afwerpt en vele bezoekers oplevert voor het theater.
Net als goede voornemens om te gaan sporten of te stoppen met roken, zijn veel mensen ook van plan eens wat vaker naar theater te gaan. En daar blijft het vaak bij. Om dit patroon te doorbreken heeft het Posthuis Theater haar vaste bezoekers gevraagd of ze hun liefde voor theater met anderen willen delen. En wel in hun eigen huiskamer. Heel toepasselijk, omdat het Posthuis bekend staat als een intiem, warm theater met een "huiskamersfeer".
Gerrie de Jong, marketeer van het Posthuis en initiatiefneemster van de zogenaamde 'theater-tupperware party' legt uit: "De naam maakt al duidelijk hoe het idee in elkaar steekt. Alleen zijn de beroemde plastic bakjes nu vervangen door theatervoorstellingen." De formule is even simpel als doeltreffend: het Posthuis organiseert theater-tupperware party's bij de mensen thuis. Om het ijs te breken wordt begonnen met een Posthuis Theater-Quiz, met twee vrijkaarten voor de winnaar. Theaterdirecteur Gerard Wolters vertoont vervolgens een dvd met beeldmateriaal. Hij vult die beelden aan met enthousiaste verhalen "het meest intieme theater van Noord Nederland" en wat voor moois daar allemaal te zien valt. Vervolgens kunnen de aanwezige buren, vrienden en kennissen entreekaarten kopen, ''alleen op die party-avond met korting!'
"De persoonlijke benadering van de potentiële klanten levert vrijwel onmiddellijk nieuwe theaterbezoekers op. Bijna iedereen koopt wel kaarten, variërend van één tot soms wel tien verschillende voorstellingen per persoon", aldus Gerrie de Jong over de resultaten.
www.posthuistheater.nl
Fotobijschrift: Directeur Wolters geeft in de huiskamer uitleg over het Posthuis Theater en het programma. Foto Persbureau Noordoost/Alex J. de Haan).
Deze foto kan vrijelijk worden gebruikt bij het persbericht over de TupperwareParty van Posthuis Theater in Heerenveen met naamsvermelding van Persbureau Noordoost/Alex J. de Haan (www.noordoost.nl)