Aalsmeer, 1 februari 2008
Succes voor weblog van personage 'Marjolein' uit We gaan nog niet naar huis
De weblog van 'Marjolein', de puberdochter uit de succesvolle Avro-comedy We gaan nog niet naar huis, heeft binnen twee maanden meer dan 50.000 bezoekers getrokken. Marjolein, gespeeld door Saskia van der Heide, beklaagt zich op haar weblog over haar lot om van Amsterdam naar het in haar optiek saaie Texel te moeten verhuizen. Nu daagt Marjolein de bezoekers van haar weblog uit om te bewijzen dat het wel leuk is op het platteland.
Inmiddels staan er op de weblog van de comedy-puber, http://texelssexy.web-log.nl, drieëntwintig filmpjes. Hierin vertelt actrice Saskia in haar rol van Marjolein wat ze zo vreselijk vindt aan de verhuizing naar Texel en hoezeer ze haar leven in het hippe Amsterdam mist. De filmpjes zijn inmiddels meer dan 50.000 keer bekeken, en daarmee is deze eerste weblog van een dramapersonage een geslaagd crossmediaal experiment van Endemol Nederland. Honderden bezoekers hebben zich aangemeld om Marjolein via Hyves en MSN toe te voegen als hun virtuele vriend. Uit de reacties is te lezen dat de meeste bezoekers zich rechtstreeks richten tot het personage Marjolein, en begaan zijn met haar lot.
Na de eerste twee afleveringen van We gaan nog niet naar huis, die beide ruim 2 miljoen kijkers trokken, lieten veel Texelaars hun afkeer weten van het beeld dat in de comedy zou worden geschetst van het eiland en de bewoners. In haar laatste filmpje heeft Marjolein nu iedereen opgeroepen om haar te laten weten wat er dan wél leuk is aan wonen op het platteland en foto´s en verhalen te sturen "van je zeepkistenrace, schuurfeesten en koeienwedstrijden`.
De hele oproep van 'Marjolein' is te zien op: http://youtube.com/watch?v=qwSOGnfHpgU
Weblog Marjolein: www.texelssexy.web-log.nl
De hyves/pagina van Marjolein: www.marjoleincitygirl.hyves.nl
MSN: marjoleincitygirl@live.nl
Endemol Nederland is de toonaangevende producent van creatieve en marktgestuurde content voor televisie en digitale en mobiele platforms. Het bedrijf legt zich toe op de ontwikkeling, productie en exploitatie van entertainment, infotainment, drama/comedy/soap en participatie TV. Als marktleider werkt het Aalsmeerse productiehuis voor uiteenlopende opdrachtgevers, waaronder commerciële en publieke zenders en de zakelijke markt. Endemol Nederland is de afzender van een groot aantal zeer succesvolle programma's, zoals: Big Brother, Goede Tijden Slechte Tijden, Baantjer, Miljoenenjacht, Eén tegen 100 en Hart in Aktie. Als dochter van de Endemol-groep, één van 's werelds grootste producenten, beschikt het bedrijf over een omvangrijke formatcatalogus en maakt het onderdeel uit van een internationaal creatief netwerk.
meer informatie: Afd. Communicatie Endemol Nederland bv Tel: 0297-351866, mail: nicole.velthuis@endemol.nl
Endemol Entertainment