Project Gemeente Westland
Westland
Start campagne Veilig Uitgaan in het Westland
Publicatiedatum: 01-02-2008
Uit in het Westland, doe alsof je thuis bent
Een campagne om het uitgaan in Westland nog leuker en veiliger te
maken
Op 1 februari is de campagne gestart om overlast die te maken heeft
met uitgaan in de gemeente Westland te verminderen. Elke week gaan
duizenden jongeren op stap in Westland. Uitgaan moet natuurlijk leuk
en veilig zijn. Ook de omgeving moet geen overlast ondervinden van het
uitgaanspubliek.
Vrienden van het Westland
De campagne bestaat uit verschillende gebruikelijke en ongebruikelijke
middelen. Zo is er een website gekoppeld aan de campagne:
www.vriendenvanhetwestland.nl. Ook zijn er posters, T-shirts op naam,
bierviltjes, straatnaamborden, flyers en bestickerde rent-a-bob autos.
Op de website is ook het campagnelied (onder anderen gezongen door
burgemeester Sjaak van der Tak van Westland en bureauchef politie
Westland, Cor Visser) te downloaden, evenals de clip en een ringtone.
Op de website www.vriendenvanhetwestland.nl zijn alle middelen te
vinden. De clip is ook te zien op YouTube.
De campagne is gericht op bewustwording en gedragsbeïnvloeding.
Het centrale thema van de campagne is Uit in het Westland, doe alsof
je thuis bent. Visueel opvallend en pakkend gemaakt door op een
overdreven, maar duidelijke manier herkenbare situaties te laten zien
die je thuis niet doet, dus uit ook niet.
Een belangrijk item binnen de campagne zijn de (t)huisregels van de
horeca.
De campagne is een onderdeel van de Kwaliteitsmeter Veilig Uitgaan
(KVU). Binnen de KVU werken de gemeente, de Koninklijk Horeca
Nederland, afdeling Westland, Kamer van Koophandel Westland en politie
Haaglanden, bureau Westland samen op het gebied van veilig uitgaan.