Trainingscentrum helpt werklozen aan een baan
Wethouder Henk Kool (Sociale Zaken, Werkgelegenheid, Economie) opende
31 januari 2008 een nieuw trainingscentrum voor telefonische
dienstverlening aan de Mangaanstraat.
Bij het trainingscentrum, dat onderdeel is van het bedrijf STC
(Service Telefoon Centrale), kunnen werklozen en mensen van de sociale
werkvoorziening worden opgeleid tot medewerker van een
klantcontactcentrum. Die kunnen vervolgens instromen bij STC of
doorstromen naar andere bedrijven in die sector.
De samenwerking tussen de gemeente Den Haag en STC is ontstaan op
initiatief van directeur Hans Rietbroek van de onderneming.
Wethouder Kool: ,,Doorgaans stapt de gemeente af op werkgevers om te
kijken of zij vacatures hebben waarin wij misschien kunnen voorzien.
Maar in dit project is het opmerkelijk genoeg andersom gegaan. STC
stapte op ons af, omdat het bedrijf continu behoefte heeft aan goed
geschoold personeel en dat is schaars. Daar gaat dit trainingscentrum
voor zorgen. Het voldoet aan alle eisen als re-integratiebedrijf voor
mensen zonder werk, en alle voorwaarden die de werkgever én de branche
stellen. Echt een voorbeeldig initiatief.
STC bouwt voort op langjarige samenwerking met de Haagse sociale
werkvoorziening, de Haeghe Groep. Het bedrijf biedt sinds 2000 passend
werk aan medewerkers van de Haeghe Groep, in sommige gevallen door
allerlei maatregelen te nemen om de werkplek voor hen geschikt te
maken.
Gemeente Den Haag