Gemeente Urk

Urk communiceert BRAVO

Het college van Burgemeester en Wethouder heeft met het vaststellen van het corporate communicatie meerjarenbeleidsplan 2008-2010 de kaders gesteld voor het communicatiebeleid. De corporate communicatie is alle interne en concerncommunicatie van de gemeente Urk en heeft een voortdurende wisselwerking met het gemeentelijk beleid. Om eenduidig te communiceren zijn er een aantal gemeenschappelijke vertrekpunten afgesproken. Het motto hierbij is BRAVO. Dit staat voor betrouwbaar, respectvol, actief & alert, verantwoordelijk en open.

Corporate communicatie is een directe afspiegeling van wat een organisatie wil uitstralen en hoe ze wil overkomen op de binnen- en buitenwereld. Als iedereen binnen de gemeente Urk op dezelfde manier communiceert, is de gemeente Urk geloofwaardig voor de klant, de burger (maar ook bedrijven en instanties), én ook voor elkaar. Om eenduidig te communiceren zijn een aantal vertrekpunten afgesproken die zijn gebaseerd op de gemeentelijke missie én op ideeën van medewerkers en burgers. Deze afspraken zijn leidend voor alle interne en externe communicatie:


· Motto is BRAVO - betrouwbaar, respectvol, actief & alert, verantwoordelijk en open.


· Mens centraal - positieve instelling, intern staat de medewerker centraal, extern de burger.


· Persoonlijk contact -zoveel mogelijk rechtstreeks communiceren.


· Positief ingesteld.

De gemeenteraad en het college van Burgemeester en Wethouders hebben gezamenlijk een aantal speerpunten vastgesteld in de strategische kaart en een missie en visie van de gemeente Urk geformuleerd. ´De gemeente is er in de eerste plaats voor haar inwoners, hun belangen moeten centraal staan. Wij zijn er als gemeente Urk voor u, of u nu inwoner bent of medewerker`. Deze organisatiemissie kan op zijn beurt vertaald worden naar een communicatiemissie. ´In onze communicatie staan de burgers van Urk en hun belangen centraal. Wij hebben dan ook een open en actieve houding ten opzichte van onze inwoners én elkaar`.