Urk communiceert BRAVO
Het college van Burgemeester en Wethouder heeft met het vaststellen
van het corporate communicatie meerjarenbeleidsplan 2008-2010 de
kaders gesteld voor het communicatiebeleid. De corporate communicatie
is alle interne en concerncommunicatie van de gemeente Urk en heeft
een voortdurende wisselwerking met het gemeentelijk beleid. Om
eenduidig te communiceren zijn er een aantal gemeenschappelijke
vertrekpunten afgesproken. Het motto hierbij is BRAVO. Dit staat voor
betrouwbaar, respectvol, actief & alert, verantwoordelijk en open.
Corporate communicatie is een directe afspiegeling van wat een
organisatie wil uitstralen en hoe ze wil overkomen op de binnen- en
buitenwereld. Als iedereen binnen de gemeente Urk op dezelfde manier
communiceert, is de gemeente Urk geloofwaardig voor de klant, de
burger (maar ook bedrijven en instanties), én ook voor elkaar. Om
eenduidig te communiceren zijn een aantal vertrekpunten afgesproken
die zijn gebaseerd op de gemeentelijke missie én op ideeën van
medewerkers en burgers. Deze afspraken zijn leidend voor alle interne
en externe communicatie:
· Motto is BRAVO - betrouwbaar, respectvol, actief & alert,
verantwoordelijk en open.
· Mens centraal - positieve instelling, intern staat de
medewerker centraal, extern de burger.
· Persoonlijk contact -zoveel mogelijk rechtstreeks
communiceren.
· Positief ingesteld.
De gemeenteraad en het college van Burgemeester en Wethouders hebben
gezamenlijk een aantal speerpunten vastgesteld in de strategische
kaart en een missie en visie van de gemeente Urk geformuleerd. ´De
gemeente is er in de eerste plaats voor haar inwoners, hun belangen
moeten centraal staan. Wij zijn er als gemeente Urk voor u, of u nu
inwoner bent of medewerker`. Deze organisatiemissie kan op zijn beurt
vertaald worden naar een communicatiemissie. ´In onze communicatie
staan de burgers van Urk en hun belangen centraal. Wij hebben dan ook
een open en actieve houding ten opzichte van onze inwoners én elkaar`.
Gemeente Urk