Gemeente Andijk
* Provinciale dienstverlening krijgt ruime voldoende
Provinciale dienstverlening krijgt ruime voldoende
23 jan 2008
De provincie Noord-Holland krijgt een ruime voldoende voor haar
dienstverlening.
Klanten vinden provinciale medewerkers vriendelijk en beleefd. Dat
blijkt uit de Klantenmonitor 2007. Kritiek is er ook. Daar gaat de
provincie komende maanden mee aan de slag. Zo wordt onder andere de
informatievoorziening over subsidies verbeterd.
De klantenmonitor 2007 is een tevredenheidonderzoek onder personen,
bedrijven, instellingen en (overheids)organisaties die afgelopen jaar
contact hebben gehad met de provincie. Circa 1000 `klanten' werkten
mee aan het onderzoek. De monitor heeft betrekking op het beheer van
provinciale wegen, vaarwegen en fietspaden, subsidieverlening,
vergunningverlening, handhaving en de servicenummers van de provincie.
De uitkomsten van het onderzoek worden gebruikt om de dienstverlening
te verbeteren.
Verbeterpunten
De resultaten van de klantenmonitor zijn duidelijk: de dienstverlening
van de provincie krijgt een ruime voldoende. De klanten vinden de
provinciale medewerkers vriendelijk en beleefd. Op een aantal aspecten
kan de provincie nog verbeteringen aanbrengen. Zo bleek uit het
onderzoek dat de informatie over subsidieregelingen duidelijker kan en
als het aan de klant ligt worden vergunningen nog sneller verleend. Op
het gebied van handhaving pleit een aantal klanten er voor sancties
vooraf te laten gaan door een waarschuwing en zij willen dat
handhavingbezoeken vooraf meer worden aangekondigd. Veel weggebruikers
zien nog mogelijkheden voor het verbeteren van de openingstijden van
bruggen en betere communicatie over wegwerkzaamheden. De
website www.NHbereikbaar.nl blijkt slechts onder een klein deel van de
ondervraagden bekend te zijn.
Acties
De provincie gaat komende maanden met deze en andere opmerkingen aan
de slag. Zo wordt de informatie over subsidies op de website van de
provincie beter toegankelijk gemaakt en wordt duidelijker aangegeven
hoelang procedures duren. Ook wordt gewerkt aan de begrijpelijkheid
van motiveringen bij vergunningen.
U kunt de Klantenmonitor 2007 downloaden op www.noord-holland.nl .
Gemeente Andijk | Middenweg 73 | 1619 ZG | info@andijk.nl |
www.andijk.nl |