Daihatsu Cuore hoofdprijs in Trees for Travel campagne
(1/4/2008)
Onder het motto âCO compenseren kan een stuk eenvoudigerâ start
Trees for Travel een bijzondere mediacampagne. Tijdens de campagne die
loopt van 8 januari t/m 28 februari 2008 maakt iedereen die minimaal 1
ton CO2 compenseert kans op de Daihatsu Cuore: de zuinigste
benzine-auto ter wereld.
Trees for Travel is de non-profit pionier van klimaatcompensatie en
partner van Daihatsu Holland. Daihatsu Holland levert sinds 2007 via
Trees for Travel al haar nieuwe autoâs met een jaar
klimaatcompensatie. Dat leverde in totaal een aanplant van ca. 500.000
bomen op.
Op de Vakantiebeurs in Utrecht wordt de campagne gelanceerd die
bestaat uit televisiespots, radiospots en een abri- en
advertentiecampagne, die volledig gefinancierd wordt door de
deelnemende bedrijven.
Bezoekers aan de Vakantiebeurs kunnen in de buurt van de stand van
Trees for Travel ook via een bluetoothverbinding kennis maken met het
reclamefilmpje.
In de campagne staan landgenoten centraal die onder de indruk van het
âAl Goreâeffectâ met creatieve oplossingen proberen om de uitstoot van
broeikasgassen te voorkomen. Wanneer dit leidt tot minder wenselijke
situaties kan compensatie via Trees for Travel uitkomst bieden.
Deelnemers aan Trees for Travel die in de maanden januari en februari
2008 minimaal 1 ton CO2 willen compenseren, of een donatie doen ter
grootte van minimaal 9 euro, maken kans op de zuinigste benzine-auto
ter wereld, of de aanplant van 1 hectare bos in Nederland. De te
winnen Cuore wordt naast de standaard één jaar klimaatcompensatie
die geld voor alle nieuwe Daihatsuâs, geleverd met een
klimaatcompensatie voor de volledige levensduur.
AutoRai