Gemeente Strijen


Bekendmakingen week 52

(27-12-2007) Bekendmakingen
Burgemeester en wethouders van Strijen maken het volgende bekend:

Aanvraag om lichte bouwvergunning ontvangen van:
- C. van den Herk voor het veranderen van de aanbouw aan de achterzijde van de woning op het perceel
Havenstraat 17 te Strijensas (ontvangen 20 december 2007).

Aanvraag om reguliere bouwvergunning ontvangen van:
- Fam. W.A. van Trigt-Kruijthof voor het plaatsen van een zwembad op het perceel De Tienhond 1 te
Strijen (ontvangen 18 december 2007).

- A.J. Kuipers voor het oprichten van een kantoorruimte in de bestaande loods op het perceel Oude Klemsedijk 1B te Strijen (ontvangen 18 december 2007).

- Waterschap Hollandse Delta voor het gedeeltelijk wijzigen van een gevel en het dak t.o.v. de verleende bouwvergunning 20070108 "Het vergroten van een gemaal" nabij Havenstraat te Strijensas (ontvangen 19 december 2007).

Met vragen over het gebruik van eventuele rechtsmiddelen (bezwaren e.d.) tegen de verzoeken om bouwvergunning kunt u zich wenden tot het bureau Bestuursondersteuning in het gemeentehuis.

Vrijstelling artikel 19, lid 3 Wet op de Ruimtelijke Ordening: Burgemeester en wethouders van Strijen maken bekend dat zij voornemens zijn om met toepassing van artikel 19, lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening (WRO) vrijstelling te verlenen van het bestemmingsplan aan:

- Bestratings- en Containerreiniging Strijen voor het oprichten van een loosput met bezinkput op het
perceel Spui 48 te Strijen.

Het ontwerpbesluit met bijbehorende stukken ligt met ingang van 2 januari 2008 gedurende zes weken ter inzage bij het bureau Ruimtelijke Ordening, Wonen en Milieu in het gemeentehuis. Binnen de termijn dat het besluit ter inzage ligt kan een ieder een zienswijze omtrent het ontwerpbesluit indienen bij ons college.
Deze zienswijze dient bij voorkeur schriftelijk te worden ingediend. Ook het indienen van een mondelinge zienswijze is mogelijk. Hiervoor dient tijdig een afspraak te worden gemaakt (telefoonnummer 078-6748231).
Degene die zijn zienswijze indient, kan op een nader te bepalen datum tijdens een hoorzitting in de gelegenheid worden gesteld om de zienswijze nog nader toe te lichten.

Onherroepelijk bestemmingsplan Oudendijk 12 en 12a: Burgemeester en wethouders maken ter voldoening aan het bepaal¬de in artikel 31 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening bekend dat het bestemmingsplan Oudendijk 12 en 12a van de gemeente Strijen (vastgesteld door de gemeenteraad op 10 juli 2007 en goedgekeurd door Gedeputeerde Staten van Zuid-Holland op 15 oktober 2007), op 18 december 2007 onherroepelijk is geworden.
Het bestemmingsplan heeft betrekking op het perceel Oudendijk 12 en 12a in Strijen. De bestaande bebouwing (inclusief 2 woningen) op dit perceel zal gesloopt worden. Vervolgens zullen 2 woningen worden teruggebouwd. Daarnaast zullen enkele recreatieve voorzieningen (zoals bed & breakfast, expo ruimte en mogelijkheden voor natuurbeleving) gerealiseerd worden. In het bestemmingsplan zijn de ontwikkelingen op het perceel uitgebreid omschreven.
Het onherroepelijk geworden bestemmingsplan Oudendijk 12 en 12a ligt vanaf heden ter inzage bij het bureau Ruimtelijke Ordening, Wonen en Milieu in het gemeen¬tehuis van Strijen.

Nieuwe tarieven 2008 belastingverordeningen:
Burgemeester en wethouders maken bekend dat de gemeenteraad van Strijen in zijn vergadering van 18 december 2007 heeft vastgesteld:
-Tarieventabel 2008, behorende bij de Verordening op de heffing en invordering van leges.

-Verordening op de heffing en invordering van toeristenbelasting 2008.
-Verordening op de heffing en de invordering van hondenbelasting 2008.
-Verordening op de heffing en de invordering van rioolrechten 2008.
-Verordening op de heffing en de invordering van onroerende zaakbelastingen 2008.

-Verordening op de heffing en de invordering van roerende zaakbelastingen 2008.
Bovenstaande besluiten betreffen de tariefaanpassingen voor het jaar 2008. De datum van ingang van alle verordeningen is 1 januari 2008. De nieuw verordeningen liggen voor een ieder ter inzage in het gemeentehuis. Afschriften zijn tegen betaling verkrijgbaar.

Algemene Wet Bestuursrecht
Burgemeester en wethouders van Strijen maken de volgende besluiten bekend:

Reguliere bouwvergunning verleend aan:

- R. Robart voor het vergroten van de woning op het perceel Sassedijk 65 te Strijensas (verzonden 27
december 2007).

Monumentenvergunning verleend aan:

- MTS G.P. en L.P. de Jongh de Leeuw voor het renoveren van de boerderij op het perceel Zuid
Kavelsedijk 3 te Strijen (verzonden 27 december 2007).
- J. Huijzer voor het renoveren van de kelder op het perceel Kerkstraat 67 te Strijen (verzonden 27 december 2007).

Reguliere bouwvergunning eerste fase verleend aan:
- Reedijk Bandenservice B.V. voor het oprichten van een opslagloods, kantoor en een showroom op
het perceel plaatselijk bekend Simon Stevinstraat, ongenummerd te Strijen (verzonden 27 december
(2007).

Kapvergunning is verleend aan:

- De heer J.A. Appeldoorn, Keizersdijk 133 te Strijen voor het kappen van 3 elzen, 3 populieren en 1
kastanjeboom op de locatie Keizersdijk 133 te Strijen (verzonden 20 december 2007).

Een algemene vrijstelling van het sluitingsuur is verleend aan:
- Café De Uitdaging, Jaagpad 5 te Strijen (verzonden 20 december 2007).
Deze vrijstelling is geldig voor de nacht van 31 december 2007 op 1 januari 2008. Er geldt dan geen sluitingstijd.

Exploitatievergunning is verleend aan:

- Vof De Uitdaging, mevrouw M. Schiffers, Groene Kruisstraat 10 te Strijen voor het exploiteren van
café De Uitdaging, Jaagpad 5 te Strijen (verzonden 20 december 2007).

Vergunning op grond van artikel 30c van de Wet op de Kansspelen is verleend aan:

- Vof De Uitdaging, mevrouw M. Schiffers, Groene Kruisstraat 10 te Strijen voor het hebben van 2
kansspelautomaten in 2008 in café De Uitdaging, Jaagpad 5 te Strijen (verzonden 20 december 2007).

Tegen bovenstaande besluiten kunnen belanghebbenden binnen 6 weken nadat de vergunning is verzonden naar de aanvrager (of, wanneer er geen aanvrager is, na deze publicatie) een bezwaarschrift indienen bij het bestuurs¬orgaan dat het besluit heeft genomen. In het bezwaarschrift moet staan waarom u het niet eens bent met het be¬sluit. Aan het indienen van een bezwaarschrift zijn geen kosten verbonden. De behandeling van een bezwaar¬schrift mag volgens de wet maximaal 14 weken in beslag nemen. Het besluit treedt direct in werking, ook al wordt er bezwaar gemaakt. Bent u van mening dat, zolang nog niet op het bezwaarschrift is beslist, het besluit niet in werking zou moeten treden, dan kunt u aan de Voorzieningenrechter van de rechtbank in Dordrecht een voorlopige voorziening vragen. Het adres is: postbus 7003, 3300 GC Dordrecht. Een voorlopige voorziening kan alleen worden gevraagd als er ook bezwaar is gemaakt. Daarnaast moet er sprake zijn van een spoedeisend belang. Aan het vragen van een voorlopige voorziening zijn wel kosten verbonden (griffierechten). Voor vragen over uw bezwaar- en beroepsmogelijkheden kunt u contact opnemen met het bureau Bestuursondersteuning.