Gemeente Strijen
Bekendmakingen week 52
(27-12-2007) Bekendmakingen
Burgemeester en wethouders van Strijen maken het volgende bekend:
Aanvraag om lichte bouwvergunning ontvangen van:
- C. van den Herk voor het veranderen van de aanbouw aan de
achterzijde van de woning op het perceel
Havenstraat 17 te Strijensas (ontvangen 20 december 2007).
Aanvraag om reguliere bouwvergunning ontvangen van:
- Fam. W.A. van Trigt-Kruijthof voor het plaatsen van een zwembad
op het perceel De Tienhond 1 te
Strijen (ontvangen 18 december 2007).
- A.J. Kuipers voor het oprichten van een kantoorruimte in de
bestaande loods op het perceel Oude Klemsedijk 1B te Strijen
(ontvangen 18 december 2007).
- Waterschap Hollandse Delta voor het gedeeltelijk wijzigen van een
gevel en het dak t.o.v. de verleende bouwvergunning 20070108 "Het
vergroten van een gemaal" nabij Havenstraat te Strijensas (ontvangen
19 december 2007).
Met vragen over het gebruik van eventuele rechtsmiddelen (bezwaren
e.d.) tegen de verzoeken om bouwvergunning kunt u zich wenden tot het
bureau Bestuursondersteuning in het gemeentehuis.
Vrijstelling artikel 19, lid 3 Wet op de Ruimtelijke Ordening:
Burgemeester en wethouders van Strijen maken bekend dat zij voornemens
zijn om met toepassing van artikel 19, lid 3 van de Wet op de
Ruimtelijke Ordening (WRO) vrijstelling te verlenen van het
bestemmingsplan aan:
- Bestratings- en Containerreiniging Strijen voor het oprichten van
een loosput met bezinkput op het
perceel Spui 48 te Strijen.
Het ontwerpbesluit met bijbehorende stukken ligt met ingang van 2
januari 2008 gedurende zes weken ter inzage bij het bureau Ruimtelijke
Ordening, Wonen en Milieu in het gemeentehuis. Binnen de termijn dat
het besluit ter inzage ligt kan een ieder een zienswijze omtrent het
ontwerpbesluit indienen bij ons college.
Deze zienswijze dient bij voorkeur schriftelijk te worden ingediend.
Ook het indienen van een mondelinge zienswijze is mogelijk. Hiervoor
dient tijdig een afspraak te worden gemaakt (telefoonnummer
078-6748231).
Degene die zijn zienswijze indient, kan op een nader te bepalen datum
tijdens een hoorzitting in de gelegenheid worden gesteld om de
zienswijze nog nader toe te lichten.
Onherroepelijk bestemmingsplan Oudendijk 12 en 12a:
Burgemeester en wethouders maken ter voldoening aan het bepaal¬de in
artikel 31 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening bekend dat het
bestemmingsplan Oudendijk 12 en 12a van de gemeente Strijen
(vastgesteld door de gemeenteraad op 10 juli 2007 en goedgekeurd door
Gedeputeerde Staten van Zuid-Holland op 15 oktober 2007), op 18
december 2007 onherroepelijk is geworden.
Het bestemmingsplan heeft betrekking op het perceel Oudendijk 12 en
12a in Strijen. De bestaande bebouwing (inclusief 2 woningen) op dit
perceel zal gesloopt worden. Vervolgens zullen 2 woningen worden
teruggebouwd. Daarnaast zullen enkele recreatieve voorzieningen (zoals
bed & breakfast, expo ruimte en mogelijkheden voor natuurbeleving)
gerealiseerd worden. In het bestemmingsplan zijn de ontwikkelingen op
het perceel uitgebreid omschreven.
Het onherroepelijk geworden bestemmingsplan Oudendijk 12 en 12a ligt
vanaf heden ter inzage bij het bureau Ruimtelijke Ordening, Wonen en
Milieu in het gemeen¬tehuis van Strijen.
Nieuwe tarieven 2008 belastingverordeningen:
Burgemeester en wethouders maken bekend dat de gemeenteraad van
Strijen in zijn vergadering van 18 december 2007 heeft vastgesteld:
-Tarieventabel 2008, behorende bij de Verordening op de heffing en
invordering van leges.
-Verordening op de heffing en invordering van toeristenbelasting 2008.
-Verordening op de heffing en de invordering van hondenbelasting 2008.
-Verordening op de heffing en de invordering van rioolrechten 2008.
-Verordening op de heffing en de invordering van onroerende
zaakbelastingen 2008.
-Verordening op de heffing en de invordering van roerende
zaakbelastingen 2008.
Bovenstaande besluiten betreffen de tariefaanpassingen voor het jaar
2008. De datum van ingang van alle verordeningen is 1 januari 2008.
De nieuw verordeningen liggen voor een ieder ter inzage in het
gemeentehuis. Afschriften zijn tegen betaling verkrijgbaar.
Algemene Wet Bestuursrecht
Burgemeester en wethouders van Strijen maken de volgende besluiten
bekend:
Reguliere bouwvergunning verleend aan:
- R. Robart voor het vergroten van de woning op het perceel Sassedijk
65 te Strijensas (verzonden 27
december 2007).
Monumentenvergunning verleend aan:
- MTS G.P. en L.P. de Jongh de Leeuw voor het renoveren van de
boerderij op het perceel Zuid
Kavelsedijk 3 te Strijen (verzonden 27 december 2007).
- J. Huijzer voor het renoveren van de kelder op het perceel
Kerkstraat 67 te Strijen (verzonden 27 december 2007).
Reguliere bouwvergunning eerste fase verleend aan:
- Reedijk Bandenservice B.V. voor het oprichten van een opslagloods,
kantoor en een showroom op
het perceel plaatselijk bekend Simon Stevinstraat, ongenummerd
te Strijen (verzonden 27 december
(2007).
Kapvergunning is verleend aan:
- De heer J.A. Appeldoorn, Keizersdijk 133 te Strijen voor het kappen
van 3 elzen, 3 populieren en 1
kastanjeboom op de locatie Keizersdijk 133 te Strijen
(verzonden 20 december 2007).
Een algemene vrijstelling van het sluitingsuur is verleend aan:
- Café De Uitdaging, Jaagpad 5 te Strijen (verzonden 20 december
2007).
Deze vrijstelling is geldig voor de nacht van 31 december 2007 op 1
januari 2008. Er geldt dan geen sluitingstijd.
Exploitatievergunning is verleend aan:
- Vof De Uitdaging, mevrouw M. Schiffers, Groene Kruisstraat 10 te
Strijen voor het exploiteren van
café De Uitdaging, Jaagpad 5 te Strijen (verzonden 20 december
2007).
Vergunning op grond van artikel 30c van de Wet op de Kansspelen is
verleend aan:
- Vof De Uitdaging, mevrouw M. Schiffers, Groene Kruisstraat 10 te
Strijen voor het hebben van 2
kansspelautomaten in 2008 in café De Uitdaging, Jaagpad 5 te Strijen
(verzonden 20 december 2007).
Tegen bovenstaande besluiten kunnen belanghebbenden binnen 6 weken
nadat de vergunning is verzonden naar de aanvrager (of, wanneer er
geen aanvrager is, na deze publicatie) een bezwaarschrift indienen bij
het bestuurs¬orgaan dat het besluit heeft genomen. In het
bezwaarschrift moet staan waarom u het niet eens bent met het
be¬sluit. Aan het indienen van een bezwaarschrift zijn geen kosten
verbonden. De behandeling van een bezwaar¬schrift mag volgens de wet
maximaal 14 weken in beslag nemen. Het besluit treedt direct in
werking, ook al wordt er bezwaar gemaakt. Bent u van mening dat,
zolang nog niet op het bezwaarschrift is beslist, het besluit niet in
werking zou moeten treden, dan kunt u aan de Voorzieningenrechter van
de rechtbank in Dordrecht een voorlopige voorziening vragen. Het adres
is: postbus 7003, 3300 GC Dordrecht. Een voorlopige voorziening kan
alleen worden gevraagd als er ook bezwaar is gemaakt. Daarnaast moet
er sprake zijn van een spoedeisend belang. Aan het vragen van een
voorlopige voorziening zijn wel kosten verbonden (griffierechten).
Voor vragen over uw bezwaar- en beroepsmogelijkheden kunt u contact
opnemen met het bureau Bestuursondersteuning.