Gemeente Waalwijk Vinger aan de pols klanttevredenheid Burgerzaken

De gemeente werkt continu aan de verbetering van haar dienstverlening. Om zo goed mogelijk tegemoet te kunnen komen aan de wensen van de klant, is het belangrijk deze wensen en meningen te kennen. Vanaf 2 januari aanstaande ontvangen alle klanten van de afdeling Burgerzaken aan de balie voortaan een vragenlijst. Hierin worden vragen gesteld over bereikbaarheid, het vooraf afspraken maken, de bewegwijzering, de wachtruimte, de wijze waarop ze geholpen zijn, privacy etc.

Dit klanttevredenheidsonderzoek vindt permanent plaats in zowel Waalwijk, Waspik als Sprang-Capelle. De klanten kunnen de vragenlijst ter plaatse invullen, maar ook meenemen en in een antwoordenvelop terugsturen. De gemeente gaat regelmatig communiceren over de resultaten en verbeterpunten.

Verbetering dienstverlening

De gemeente werkt al enige tijd aan verbetering van de dienstverlening. Dit gebeurt op verschillende manieren: onder andere door uitbreiding van het aantal producten en diensten dat via het digitaal loket te verkrijgen is, vereenvoudiging aanvraag evenementenvergunning, hanteren van zogenaamde Servicenormen, invoering van één basisadministratie en in 2008 wordt ook het call center ingericht.

Publicatie datum 27-12-2007