Gemeente Waalwijk
Vinger aan de pols klanttevredenheid Burgerzaken
De gemeente werkt continu aan de verbetering van haar dienstverlening.
Om zo goed mogelijk tegemoet te kunnen komen aan de wensen van de
klant, is het belangrijk deze wensen en meningen te kennen. Vanaf 2
januari aanstaande ontvangen alle klanten van de afdeling Burgerzaken
aan de balie voortaan een vragenlijst. Hierin worden vragen gesteld
over bereikbaarheid, het vooraf afspraken maken, de bewegwijzering, de
wachtruimte, de wijze waarop ze geholpen zijn, privacy etc.
Dit klanttevredenheidsonderzoek vindt permanent plaats in zowel
Waalwijk, Waspik als Sprang-Capelle. De klanten kunnen de vragenlijst
ter plaatse invullen, maar ook meenemen en in een antwoordenvelop
terugsturen. De gemeente gaat regelmatig communiceren over de
resultaten en verbeterpunten.
Verbetering dienstverlening
De gemeente werkt al enige tijd aan verbetering van de
dienstverlening. Dit gebeurt op verschillende manieren: onder andere
door uitbreiding van het aantal producten en diensten dat via het
digitaal loket te verkrijgen is, vereenvoudiging aanvraag
evenementenvergunning, hanteren van zogenaamde Servicenormen,
invoering van één basisadministratie en in 2008 wordt ook het call
center ingericht.
Publicatie datum 27-12-2007