Gemeente Oldebroek
Vaststelling verordening en regelingen
De raad van de gemeente Oldebroek heeft in de vergadering van 20 november 2007, in verband met wijziging van de Wet Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens (Wet GBA), de Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens vastgesteld.
De gemeenteraad wijst in deze verordening het college van burgemeester en wethouders aan om in een reglement de verstrekking van persoonsgegevens buiten het GBA stelsel om te regelen.
Het college van burgemeester en wethouders heeft dit in de vergadering van 18 december 2007 gedaan door vaststelling van het GBA privacyreglement gemeente Oldebroek.
De verordening en het reglement treden op 25 december 2007 in werking (1 dag na de bekendmaking).
Het college van burgemeester en wethouders is ook verplicht de hoofdlijnen van het beheer van de GBA vast te leggen in een regeling. Op 9 oktober 2007 is dat gebeurd door vaststelling van de Beheerregeling gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens.
De verordening en de regelingen liggen voor een ieder vier weken kosteloos ter inzage. Tegen vergoeding van de leges kunnen, tijdens kantooruren in het gemeentehuis en in het Dorpskantoor te Wezep, kopieën verkregen worden. Na die termijn kunnen de verordening en regelingen bij de sectie burgerzaken in het gemeentehuis en in het Dorpskantoor te Wezep ingezien worden en tegen vergoeding van de leges zijn daar kopieën verkrijgbaar.