Gemeente Tilburg
Nummer 2007519BW
Persbericht gemeente Tilburg
Nauwelijks klachten meer over Welzorg
Zorgwethouder Els Aarts heeft onlangs weer een gesprek gevoerd met Welzorg, de
leverancier van rolstoelen en scootermobielen. "Sinds Welzorg weer een eigen filiaal in
Tilburg heeft, gaat het gelukkig veel beter. Er komen nauwelijks meer klachten binnen.
Ook de mensen die actie hebben gevoerd hebben hun tevredenheid uitgesproken. De
gesprekken, die we om de paar maanden voeren hebben effect. Ik ben blij dat Welzorg
luistert naar de wensen. Dat geeft me vertrouwen dat Welzorg doorgaat op de ingeslagen
weg tot verbetering van de dienstverlening", aldus Aarts.
De gemeente Tilburg heeft nieuwe afspraken gemaakt met Welzorg. Klanten krijgen weer
zoveel mogelijk één contactpersoon. Welzorg gaat na of de meldingen via internet goed
zijn afgewerkt. En vanaf 1 maart krijgen klanten die hun rolstoel of scootermobiel laten
repareren een kaartje met gegevens, zodat ze gemakkelijker informatie kunnen opvragen.
Voorgeschiedenis
Begin dit jaar kwamen er veel klachten binnen over de dienstverlening van Welzorg. Die
hadden te maken met een reorganisatie die Welzorg eind 2006 heeft doorgevoerd. Er zijn
diverse gesprekken geweest tussen de gemeente Tilburg, klanten, vertegenwoordigers van
actiegroepen, raadsleden en Welzorg. Welzorg heeft deze klachten serieus genomen en
heeft de reorganisatie gedeeltelijk teruggedraaid. Concreet betekent dit dat Tilburg weer
een eigen filiaal heeft gekregen.
Noot voor de pers: meer informatie via Brugt Groenevelt (013 542 83 33).