SARA
Dienstverlening SARA tijdens de periode rond de feestdagen
Tijdens de periode rond de feestdagen levert SARA van maandag 24 december 2007 tot en met dinsdag 1 januari 2008 de gebruikelijke dienstverlening met een beperkt aantal medewerkers. De dienstverlening concentreert zich op het operationeel houden van de aan SARA's zorgen toevertrouwde systemen en netwerken.
High Performance Computing & Visualisatie (HPCV)
De nationale supercomputer Huygens, het nationaal rekencluster (Lisa) en de Grid compute en dataopslag services (zoals het Gina cluster) zullen tijdens de kerstperiode op werkdagen (maandag 24, donderdag 27, en vrijdag 28 december) worden bewaakt met een beperkte bezetting. De HPC-helpdesk is tijdens de kerstdagen op dinsdag 25, woensdag 26 en maandag 31 december 2007 en op 1 januari 2008 niet bemand. Met het oplossen van hardware- en softwarestoringen zal worden begonnen op respectievelijk donderdag 27 december en dinsdag 2 januari. E-mails gericht aan de HPC-helpdesk (hic@sara.nl) zullen eveneens worden behandeld vanaf respectievelijk 27 december en 2 januari. Door de beperkte bezetting is het mogelijk dat responstijden en het oplossen van problemen langer duren dan gebruikelijk.
Op 25 en 26 december 2007 en 1 januari 2008 vindt geen bewaking en incident management van de remote backup en archiveringsdienstverlening (TSM) plaats. Op maandag 24, donderdag 27, vrijdag 28 en maandag 31 december wordt de dienst met een beperkte bezetting bewaakt. Incidenten kunnen worden aangemeld via tsm-request@sara.nl.
High Performance Networking (HPN)
SARA's Network Control Center (NCC) is op 25 en 26 december 2007 en op 1 januari 2008 niet bemand. Gedurende deze dagen gelden de normale procedures voor het aanmelden van storingen buiten werktijd. De afdeling High Performance Networking zal via monitoring op afstand het functioneren van de netwerken bewaken en eventuele storingen oplossen. Op maandag 24, donderdag 27, vrijdag 28 en maandag 31 december werkt de afdeling High Performance Networking met een beperkte bezetting op het NCC. Op deze dagen is het NCC geopend van 08.00 tot 18.00 uur.
SARA servicedesk
Bewaking van diensten en incident management van de systemen die vallen onder het beheer van de SARA servicedesk (afdeling ICT Services), zijn volledig gegarandeerd volgens de contractafspraken.
Toegang voor derden tot het SARA-gebouw verloopt volgens de weekendregeling.
Wij wensen iedereen bijzonder prettige feestdagen.