Endemol Entertainment

Aalsmeer, donderdag 15 november 2007

Wendy en Irene zorgen voor bijzonder Vuurwerk...

Vanaf vandaag, donderdag 15 november, start een uitzonderlijke actie voor Doe Een Wens Stichting Nederland. Deze Stichting laat de liefste wensen uitkomen van kinderen met een levensbedreigende ziekte. Via de site .doeeenwenspijl.nl wordt iedereen opgeroepen een virtuele wenspijl te kopen. Symbolisch kun je zo zelf of voor een ander een mooie of lieve wens doen en maak je kans op kaartjes voor Snow World. De idee van de actie is dat mensen elkaar stimuleren om speciaal voor dit goede doel online een wenspijl te kopen. Zo ontstaat hopelijk een sneeuwbaleffect dat resulteert in een mooie opbrengst voor Doe Een Wens. Naarmate meer pijlen verkocht worden, kunnen meer kinderen worden verrast. Het initiatief bereikt zijn hoogtepunt tijdens de uitzendingen op zondag 23 en zondag 30 december, tijdens de uitzendingen op RTL 4. In dat programma laten Wendy van Dijk en Irene Moors 6 bijzondere wensen in vervulling gaan en worden als klap op de vuurpijl alle digitale wenspijlen daadwerkelijk afgestoken.

Doe Een Wens vervult per jaar zo'n 300 wensen van kinderen tussen de 3 - 18 jaar met een levensbedreigende ziekte. De stichting bestaat sinds 1989 en heeft al meer dan 2400 wensen laten uitkomen. Om geld in te zamelen voor de Stichting heeft Endemol LAB op initiatief van de hoofdsponsor van Doe Een Wens, RVS, de speciale site www.doeeenwenspijl.nl ontwikkeld. Hier kan iedereen zijn liefste wens of die van een ander op een virtuele berg plaatsen. Door een digitale wenspijl te kopen wordt het goede doel gesteund. Wie bovendien zijn of haar vrienden stimuleert er ook eentje te kopen, maakt zelf kans om te gaan skiën in Snow World. Daar worden in het kader van de actie twee speciale evenementen georganiseerd.

Irene Moors en Wendy van Dijk bezorgde ook eerder dit jaar vier kinderen met een levensbedreigende een onvergetelijke dag. Ook nu doen Irene en Wendy samen de presentatie. Irene Moors: "De Doe een Wens Stichting bezorgt de kinderen én hun ouders de dag van hun leven. Het doet je zoveel als je die kinderen even een dag alle ellende kunt laten vergeten."

RVS is al drie jaar hoofdsponsor van Doe Een Wens. CEO Roland Boekhout: "Doe Een Wens realiseert met hun vrijwilligers op een fantastische manier de wensen van kinderen. Wij voelen ons als bedrijf daar nauw bij betrokken en daarom zijn wij ook zo enthousiast over dit project. Via doeeenwenspijl.nl hopen we heel veel mensen enthousiast te krijgen om zoveel mogelijk virtuele wenspijlen te kopen en zo meer liefste kinderwensen mogelijk te maken ."

De actie rond de wenspijlen sluit naadloos aan op de activiteiten van financieel dienstverlener RVS, ook hoofdsponsor van het programma. Er is onder andere de 'Wensverzekering' in het leven geroepen. Met deze symbolische verzekering wil RVS zieke kinderen ervan verzekeren dat hun liefste wens in vervulling kan gaan.

Uitzending RTL4: zondag 23 december en zondag 30 december.

Doe Een Wens Stichting Nederland

Doe Een Wens Stichting Nederland vervult sinds 1989 de liefste wens van een kind, tussen de drie en achttien jaar, met een levensbedreigende ziekte, wonend in Nederland. Dit gebeurt op een zorgvuldige manier waarbij de wens en de privacy van het kind en het gezin verzekerd zijn. De stichting streeft ernaar van elke wensvervulling een unieke gebeurtenis te maken, waarbij de vreugde van het kind centraal staat en waar het kind en de familie van kunnen genieten.

RVS

RVS is één van de grotere Nederlandse financiële dienstverleners met eigen adviseurs in loondienst (950). RVS geeft persoonlijk financieel advies bij klanten thuis en richt zich op pensioenen, verzekeringen en hypotheken. Het bedrijf heeft al meer dan 165 jaar ervaring en bedient 1.4 miljoen particuliere klanten.

RVS is onderdeel van de ING Groep waardoor RVS haar klanten een optimale kwaliteit van producten en dienstverlening kan bieden.




Endemol Entertainment