Gemoderniseerde InterRailofferte overschrijdt verwachtingen
21/12/2007 00:47
PR Newswire
UTRECHT, Nederland, December 20 /PRNewswire/ --
- Succesrijke resultaten leiden tot prijsbehoud in 2008
Eurail Group G.I.E., de organisatie belast met de marketing en het beheer
van de InterRail Pass kondigde positieve verkoopcijfers af voor 2007. De
groep heeft tevens aangekondigd dat er geen prijsverhoging komt in 2008.
InterRailpassen worden over heel Europa verkocht voor treinverkeer binnen
Europa. In april van dit jaar nam Eurail Group het beheer en de marketing van
de reeks InterRailpassen rechtstreeks over van de spoorwegen, en vernieuwde
het om de producten zo flexibel mogelijk te maken. Het merk werd ook
gerepositioneerd en gerevitaliseerd, met toevoeging van nieuwe
pasaanbiedingen. Sedertdien begon de verkoop snel te stijgen.
De InterRail Global Pass die de 30 deelnemende landen beslaat voor een
wijd bereik van verschillende periodes, is veruit de meest populaire pas met
meer dan 66% van het marktaandeel. InterRail biedt ook de One Country Pass
die klanten de vrijheid geeft om te reizen in het land van keuze gedurende
drie, vier, zes of acht dagen, binnen een geldigheidsperiode van één maand.
De eerste resultaten tonen dat meer dan 136 duizend InterRailpassen werden
verkocht tot oktober van dit jaar (ongeveer 15% meer dan in 2006), al worden
de uiteindelijke cijfers nog hoger verwacht.
Met dergelijke positieve resultaten hoopt de Eurail Group het
uiteindelijke jaardoel van 37 miljoen euro als omzetcijfer te bereiken, en
zou daarmee het recordjaar 2002 overtreffen. Sedert dat jaar was immers alle
verkoop standvastig blijven dalen.
Bedrijfsdirecteur Rene de Groot is in de wolken. "We waren enthousiast om
de reeks InterRailpas aan boord te nemen, die duidelijk aan een vernieuwing
toe was. We hebben hiermee bewezen dat het nog altijd een erg levensvatbaar
concept is om alle leeftijdsgroepen aan te spreken. Natuurlijk hebben we meer
werk om de merkensterkte uit te breiden en nog meer klanten aan te trekken,
maar deze positieve resultaten bewijzen dat we op het juiste spoor zitten.
Ons doel is om in 2008 de 189 duizenden passagiers te bereiken en ervoor te
zorgen dat InterRail gewoonweg opnieuw wordt beschouwd als de goedkoopste,
meest flexibele en aangename manier om door Europa te reizen," gaat de Groot
verder.
Om het aanbod aan passen zo stabiel mogelijk te houden en de klant waarde
voor zijn geld aan te bieden, worden de prijzen van de InterRailpassen in het
komende jaar bevroren. Dit in contrast met sommige binnenlandse tarieven voor
2008 van de spoorwegen die de hoogte ingaan.
InterRailpassen zijn beschikbaar ophttp://www.interrailnet.com en bij
alle deelnemende spoorwegmaatschappijen.