Magnus ondersteunt kwaliteitszorginitiatief van scholen voor speciaal
onderwijs
25 september 2007 - Leerlingen met een ernstige lichamelijke of
verstandelijke handicap, of met ernstige gedragsmoeilijkheden kunnen
door een speciale aanpak meer en beter profiteren van hun onderwijs.
Hierin voorzien REC's ofwel regionale expertisecentra samenwerkende
scholen voor (voortgezet) speciaal onderwijs. Het REC Noord-Holland
startte twee jaar geleden met het K-REC-project om de kwaliteit op de
20 aangesloten scholen inzichtelijk en beter vergelijkbaar te maken.
Magnus helpt REC Noord-Holland (op pro-deo basis) bij de laatste stap:
het beschrijven van de bedrijfsprocessen met betrekking tot
kwaliteitszorg. Hiertoe vond op 24 augustus jl. de eerste workshop met
een school plaats. Op 25 september werden in de officiële `kick-off'
de eerste twee processen gepresenteerd.
De bij REC Noord-Holland aangesloten scholen voor speciaal onderwijs
besteden veel aandacht aan de zorg voor hun kwaliteit. Daarom wil het
REC extra impulsen geven aan de invulling van het kwaliteitsbeleid.
Richtinggevend daarbij is de LVC3-branchecode, die gericht is op
operationalisering van de maatschappelijke opdracht van de scholen
door de resultaten te verantwoorden aan alle belanghebbenden. Rieneke
Lanting, senior consultant bij Magnus, helpt om de essentie van
bedrijfsprocessen in betrekkelijk korte tijd in kaart te brengen. "Zo
komen we tot een raamwerk waarbinnen de scholen taken,
verantwoordelijkheden en bevoegdheden transparant en doelmatig kunnen
beleggen en de onderlinge samenhang van processen kan worden
versterkt."
Magnus Management Consultants