Ingezonden persbericht


Paul McNulty nieuwe Chief Marketing Officer van Unica

Marketingsoftware leverancier benoemt industrieveteraan

Utrecht, 21 december 2007 - Unica (Nasdaq: UNCA), de wereldwijde marktleider van software voor Enterprise Marketing Management (EMM), benoemt Paul McNulty tot Chief Marketing Officer. McNulty heeft meer dan twintig jaar ervaring in technische en marketingfuncties. Voordat hij de overstap naar Unica maakte, was McNulty Vice-President Worldwide Marketing van Progress Software (Nasdaq: PRGS), leverancier van applicatie-infrastructuursoftware. Daarvoor bekleedde McNulty de functie van Vice-President van Pegasystems (Nasdaq: PEGA), softwareprovider voor Business Process Management (BPM).

"Unica heeft een uitstekende reputatie. Ik ben dan ook zeer verheugd de marketingdivisie van dit bedrijf te gaan leiden", zegt Paul McNulty. "Deze unieke kans om te werken voor de marktleider in marketingautomatisering heb ik meteen gegrepen. Ik ga me inzetten om zowel lokaal als internationaal de organisatie nog sterker te maken."

McNulty heeft ruime ervaring in het ontwikkelen van marketingprogramma's. Daarnaast heeft hij veel kennis van de branche en een jarenlange managementervaring. Deze kwaliteiten zet hij in om de marketingstrategie en -uitvoering van Unica verder te optimaliseren. McNulty is expert als het gaat om strategische merk- en productcampagnes met de inzet van cross-channel-activiteiten. Dit is een belangrijke markt voor Unica, mede doordat het bedrijf zelf toonaangevend leverancier is van marketingautomatiseringsoplossingen. Ook is de internationale ervaring van McNulty voor wat betreft marktontwikkeling, partnerprogramma's en fusiemarketing een perfecte aanvulling op de marketingstrategie van Unica.

"Unica blijft groeien in alle gebieden van Enterprise Marketing Management, zoals internetmarketing en marketing resource management. We zien de komst van McNulty dan ook als een groot voordeel, omdat hij uitgebreide ervaring heeft in het opstellen en uitvoeren van wereldwijde marketingstrategieën", zegt Yuchun Lee, CEO van Unica. "We zijn ervan overtuigd dat de marktkennis en expertise van McNulty hun vruchten zullen afwerpen."

McNulty zal in januari 2008 officieel in dienst treden bij Unica.

###

Unica
Unica® Corporation (Nasdaq: UNCA) is een toonaangevende, wereldwijde leverancier van software voor Enterprise Marketing Management (EMM). Unica richt zich exclusief op de behoeften van marketeers en levert de meest uitgebreide EMM-suite op de markt. De Affinium®-software van Unica stroomlijnt het volledige marketingproces voor merken-, relatie- en internetmarketing: van planning en budgettering tot en met projectmanagement, uitvoering en evaluatie. Affinium is zowel 'on premise' als 'on demand' leverbaar en biedt onder meer de volgende EMM-kernfuncties: web- en klantanalyse, lead- en campagnebeheer over meerdere kanalen, en management van marketing-resources. De unieke oplossing van Unica omvat een opslagsysteem voor marketinginformatie, dat marketeers in staat stelt om marketinggegevens en -middelen eenvoudig te beheren, verschillende campagneonderdelen snel samen te voegen en de resultaten bij te houden en te evalueren.

Unica is opgericht in 1992. Het hoofdkantoor bevindt zich in Waltham (Massachusetts, VS). De Benelux-kantoren van Unica zijn gevestigd in Utrecht en Brussel. Bezoek www.unica.com voor meer informatie.