InBev kondigt wijzigingen op EBM-niveau aan
Brussel, 21 december 2007
InBev (Euronext: INB) kondigt vandaag aan dat Stéfan Descheemaeker, Alain Beyens en Francisco Sá in nieuwe functies worden benoemd. Stéfan Descheemaeker neemt nieuwe verantwoordelijkheden op als Chief Strategy Officer. In zijn hoedanigheid van Zone President West-Europa wordt hij opgevolgd door Alain Beyens, vandaag Zone President Centraal- en Oost-Europa.
De functie van Chief Strategy Officer is een nieuwe functie in de Executive Board of Management (EBM) die zal zorgen voor een hernieuwde focus op langetermijnstrategie.
In 1996 is Stéfan in dienst getreden als verantwoordelijke voor Business Development and External Growth en dit tot het ontstaan van InBev in 2004. Daarna leidde hij de InBev activiteiten in de VS en vervolgens stond hij ook aan het hoofd van de Zone Centraal- en Oost-Europa. Meest recent was hij Zone President West-Europa, waar de focus tegelijk lag op het creëren van groei als op het beperken van de niet-verkoopgerelateerde kosten in een context van moeilijke markttendensen. In 2006 zorgde Stéfan samen met zijn team voor een mooie verbetering van de interne EBITDA-marge. Dit jaar realiseerde de Zone West-Europa, in een moeilijke marktomgeving, een stijging van het marktaandeel in alle belangrijke landen, op het Verenigd Koninkrijk na. Tegelijk werden ook nieuwe besparingen gerealiseerd.
Alain is in 1987 bij InBev in dienst getreden en bekleedde er verschillende functies in distributie en verkoop tot hij in 1999 werd benoemd tot General Manager van InBev België. In 2002 werd Alain Regional President BeNeFraLux en in 2005 Business Unit President InBev Duitsland, Italië, Spanje, Cuba, Frankrijk en Nederland, tot hij in januari 2006 werd aangesteld tot Zone President Centraal- en Oost-Europa. Onder de leiding van Alain heeft de Zone Centraal- en Oost-Europa aanhoudend een groei met dubbele cijfers geboekt in verkoopvolume en EBITDA. Alain zal voortbouwen op de fundamenten die Stéfan heeft gelegd en beschikt over ruime operationele en commerciële ervaring, twee elementen die doorslaggevend zullen zijn om het succes van de Zone West-Europa in de toekomst te verzekeren.
De opvolger van Alain wordt Francisco Sá, momenteel VP Soft Drinks voor Latijns-Amerika Noord. Francisco is in 1998 bij de onderneming in dienst getreden en heeft sindsdien steeds hogere functies bekleed, waaronder Direct Distribution Manager, Regional Sales Director en, sinds 2005, VP Soft Drinks voor Latijns-Amerika Noord (LAN). Francisco heeft al bewezen in staat te zijn om sterke volumeresultaten te realiseren, gekoppeld aan een strenge kostenbeheersing en efficiënt leiderschap. Daarmee is hij uitstekend geplaatst om voort te bouwen op de sterke funderingen die Alain in de Zone Centraal- en Oost-Europa heeft gelegd.
Al deze wijzigingen worden van kracht op 1 januari 2008.
Over InBev
InBev is een beursgenoteerd bedrijf (Euronext: INB) met hoofdzetel in Leuven, België. Het bedrijf, waarvan de oorsprong teruggaat tot 1366, is vandaag de grootste brouwer ter wereld. De strategie van InBev bestaat erin haar lokale platformen te versterken door belangrijke posities uit te bouwen in de belangrijkste biermarkten ter wereld. Dit wordt gerealiseerd door interne groei, maximale efficiëntie, gerichte externe groei en door de consument op de eerste plaats te zetten. InBev heeft een portfolio van meer dan 200 merken, waaronder Stella Artois®, Brahma®, Beck's®, Leffe® en Skol® - het derde beste verkopende bier wereldwijd. InBev stelt ongeveer 88.000 mensen te werk en heeft activiteiten in meer dan 30 landen in Amerika, Europa en Azië. In 2006 realiseerde InBev opbrengsten van 13,3 miljard euro.
Bezoek voor meer informatie onze website www.InBev.com.
Contactpersonen
Marianne Amssoms Philip Ludwig
Vice President Gloal External Communications Vice President Investor Relations
Tel: +32-16-27-67-11 Tel: +32-16-27-62-43
E-mail: marianne.amssoms@inbev.com E-mail: philip.ludwig@inbev.com
---- --
InBev