Magnus Management Consultants

Hunkemöller vernieuwt Nederlandse webshop

21 december 2007 - Hunkemöller heeft zijn webshop vernieuwd, ingegeven door de snelle groei van de internetverkopen in Nederland en de internationale expansieplannen. Strawberries en Magnus tekenden wederom voor het ontwerp en de realisatie van de webshop. Aandachtspunten waren betere connectie met de klant, personificering, differentiatie van collecties, meer flexibiliteit en optimalisatie van het fulfillment-proces. Na de succesvolle ingebruikname van de nieuwe webshop in Duitsland, is nu de vernieuwde Nederlandse webshop `live'.

De nieuwe webshop onderscheidt zich door een snelle en overzichtelijke presentatie, intuïtieve navigatie en een internationale uitstraling. "Het draait er vooral om verleiding en plezierig winkelen. Bezoekers moeten meteen een goed gevoel krijgen en dat vasthouden. Door het ontwerp van de fulfilment kunnen we ook zorgen dat de klant na het sitebezoek `instant satisfaction' heeft: belevering in 24 uur", vertelt Johan Munck, international sales director bij Hunkemöller. "We hebben nu een sterke basis voor webshops in andere landen; deze kunnen we nu met beperkte inspanningen uitrollen. Omdat er op de Duitse lingeriemarkt online meer concurrentie is dan in Nederland, lag de lat voor de nieuwe Duitse website hoog. Het resultaat overtrof onze verwachtingen: binnen één week was de webshop in omzet ook in dat land ons grootste filiaal."

Om de Europese ambities te kunnen invullen en meer vrijheid te hebben voor de productpresentatie, is deze webshop als eerste in Nederland gebouwd met het nieuwe Microsoft Commerce 2007-platform. De webshop is zo opgezet dat de fysieke afhandeling van internetorders eenvoudig kan worden uitbesteed en integratie met systemen van outsourcing-partners kan plaatsvinden. Ook is gezorgd voor optimale ondersteuning van de verwerking van de orderstromen, onder andere door koppeling van de webshop en het backoffice-systeem.

Hunkemöller
Sinds de start in 1886 als korsetproducent is Hunkemöller uitgegroeid tot de toonaangevende bodyfashionretailer met ruim 350 winkels. De retailer is marktleider in de Benelux en verder actief in Aruba, België, Curaçao, Denemarken, Duitsland, Egypte, Frankrijk, Luxemburg, Saoedi Arabië, Spanje en Turkije. In de groeistrategie speelt de succesvolle internetformule een belangrijke rol. Daartoe is waardevolle ervaring opgebouwd met de Nederlandse webshop, die werd gelanceerd in 2002.

Strawberries

Strawberries is een Amsterdams internetbureau dat is opgericht in 1997. Strawberries benadert internet als een medium dat complementair aan andere media moet worden ingezet op een manier die haar specifieke eigenschappen recht doet. Strawberries is gespecialiseerd in het vertalen van doelstellingen naar internetoplossingen en van merken en boodschappen naar concepten in het internetkanaal.