Hunkemöller vernieuwt Nederlandse webshop
21 december 2007 - Hunkemöller heeft zijn webshop vernieuwd, ingegeven
door de snelle groei van de internetverkopen in Nederland en de
internationale expansieplannen. Strawberries en Magnus tekenden
wederom voor het ontwerp en de realisatie van de webshop.
Aandachtspunten waren betere connectie met de klant, personificering,
differentiatie van collecties, meer flexibiliteit en optimalisatie van
het fulfillment-proces. Na de succesvolle ingebruikname van de nieuwe
webshop in Duitsland, is nu de vernieuwde Nederlandse webshop `live'.
De nieuwe webshop onderscheidt zich door een snelle en overzichtelijke
presentatie, intuïtieve navigatie en een internationale uitstraling.
"Het draait er vooral om verleiding en plezierig winkelen. Bezoekers
moeten meteen een goed gevoel krijgen en dat vasthouden. Door het
ontwerp van de fulfilment kunnen we ook zorgen dat de klant na het
sitebezoek `instant satisfaction' heeft: belevering in 24 uur",
vertelt Johan Munck, international sales director bij Hunkemöller. "We
hebben nu een sterke basis voor webshops in andere landen; deze kunnen
we nu met beperkte inspanningen uitrollen. Omdat er op de Duitse
lingeriemarkt online meer concurrentie is dan in Nederland, lag de lat
voor de nieuwe Duitse website hoog. Het resultaat overtrof onze
verwachtingen: binnen één week was de webshop in omzet ook in dat land
ons grootste filiaal."
Om de Europese ambities te kunnen invullen en meer vrijheid te hebben
voor de productpresentatie, is deze webshop als eerste in Nederland
gebouwd met het nieuwe Microsoft Commerce 2007-platform. De webshop is
zo opgezet dat de fysieke afhandeling van internetorders eenvoudig kan
worden uitbesteed en integratie met systemen van outsourcing-partners
kan plaatsvinden. Ook is gezorgd voor optimale ondersteuning van de
verwerking van de orderstromen, onder andere door koppeling van de
webshop en het backoffice-systeem.
Hunkemöller
Sinds de start in 1886 als korsetproducent is Hunkemöller uitgegroeid
tot de toonaangevende bodyfashionretailer met ruim 350 winkels. De
retailer is marktleider in de Benelux en verder actief in Aruba,
België, Curaçao, Denemarken, Duitsland, Egypte, Frankrijk, Luxemburg,
Saoedi Arabië, Spanje en Turkije. In de groeistrategie speelt de
succesvolle internetformule een belangrijke rol. Daartoe is
waardevolle ervaring opgebouwd met de Nederlandse webshop, die werd
gelanceerd in 2002.
Strawberries
Strawberries is een Amsterdams internetbureau dat is opgericht in
1997. Strawberries benadert internet als een medium dat complementair
aan andere media moet worden ingezet op een manier die haar specifieke
eigenschappen recht doet. Strawberries is gespecialiseerd in het
vertalen van doelstellingen naar internetoplossingen en van merken en
boodschappen naar concepten in het internetkanaal.
Magnus Management Consultants