Mogelijke oplossing voor cliënten en medewerkers Vierstroom
stofzuigen.jpg
De gemeente Bodegraven spant zich momenteel maximaal in om goede zorg
in natura te waarborgen voor cliënten-, en goed werkgeverschap voor de
medewerkers van de Vierstroom. Zo is er afgesproken dat cliënten met
hun hulp van de Vierstroom over kunnen stappen naar een andere
zorgverlener, zodat de hulp in het huishouden ook in 2008 voortgezet
kan worden.
Ook worden er momenteel afspraken gemaakt met thuiszorginstellingen
die zich eind vorig jaar hadden ingeschreven voor de aanbesteding van
de hulp bij het huishouden door middel van zogenaamde vouchers
(tegoedbonnen). Cliënten kunnen met deze vouchers zorg `inkopen' van
deze zorgaanbieders.
Alle cliënten die momenteel ondergebracht zijn bij de Vierstroom zijn
in een brief door de gemeente geïnformeerd over de mogelijke
oplossingen, nu het contract van de Vierstroom per 1 januari 2008
afloopt. Als u nog vragen heeft, bijvoorbeeld over hoe u kunt
overstappen, kunt u contact opnemen met het Informatieloket
Rijngaarde, tel. (0172) 618 709 of vraag@infoloketbodegraven.nl of met
de gemeente, tel. (0172) 630 300 of info@bodegraven.nl.
Als u graag een helpende hand wilt bieden als vrijwilliger of als
medewerker hulp in het huishouden kunt u contact opnemen met het
Informatieloket Rijngaarde. Het Informatieloket geeft u meer
informatie over de mogelijkheden en kan u zo nodig doorverwijzen naar
de juiste instelling.
Gemeente Bodegraven