Gemeente Bodegraven

Mogelijke oplossing voor cliënten en medewerkers Vierstroom

stofzuigen.jpg
De gemeente Bodegraven spant zich momenteel maximaal in om goede zorg in natura te waarborgen voor cliënten-, en goed werkgeverschap voor de medewerkers van de Vierstroom. Zo is er afgesproken dat cliënten met hun hulp van de Vierstroom over kunnen stappen naar een andere zorgverlener, zodat de hulp in het huishouden ook in 2008 voortgezet kan worden.
Ook worden er momenteel afspraken gemaakt met thuiszorginstellingen die zich eind vorig jaar hadden ingeschreven voor de aanbesteding van de hulp bij het huishouden door middel van zogenaamde vouchers (tegoedbonnen). Cliënten kunnen met deze vouchers zorg `inkopen' van deze zorgaanbieders.

Alle cliënten die momenteel ondergebracht zijn bij de Vierstroom zijn in een brief door de gemeente geïnformeerd over de mogelijke oplossingen, nu het contract van de Vierstroom per 1 januari 2008 afloopt. Als u nog vragen heeft, bijvoorbeeld over hoe u kunt overstappen, kunt u contact opnemen met het Informatieloket Rijngaarde, tel. (0172) 618 709 of vraag@infoloketbodegraven.nl of met de gemeente, tel. (0172) 630 300 of info@bodegraven.nl.

Als u graag een helpende hand wilt bieden als vrijwilliger of als medewerker hulp in het huishouden kunt u contact opnemen met het Informatieloket Rijngaarde. Het Informatieloket geeft u meer informatie over de mogelijkheden en kan u zo nodig doorverwijzen naar de juiste instelling.