Gemeente Medemblik

Verruiming openingstijden gemeentelijke balies

Vooruitlopend op de evaluatie van het functioneren van de gemeentelijke balies is besloten tot enkele aanpassingen. Deze zijn bedoeld om de kwaliteit van diensverlening te verbeteren. Per 1 januari 2008 worden de volgende wijzigingen doorgevoerd.

Wijzigingen
Op maandag worden de openingstijden van de publieksbalie in Midwoud verruimd. Momenteel is het loket die dag geopend tot 16.00 uur en is er een avondopenstelling van 18.00 tot 20.00 uur. In het kader van een betere spreiding en snellere afhandeling is het loket vanaf 1 januari 2008 op maandag open van 09.00 tot 12.30 en van 13.30 tot 20.00 uur.

Loket Wmo
Het loket Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning) krijgt vanaf 1 januari dezelfde openingstijden als de loketten Burgerzaken en Bouwen. Dit betekent dat voortaan ook tijdens de avondopenstelling informatie kan worden verkregen over de Wmo.

Nieuw telefonisch spreekuur voor klanten Wwb
De Afdeling Werk en Inkomen van de gemeente Medemblik is vanaf 1 januari 2008 bereikbaar via een dagelijks telefonisch spreekuur. Die is bedoeld voor klanten van de Wet werk en bijstand (Wwb) en iedereen die informatie wil over bijvoorbeeld schuldhulpverlening, inburgering of bijzondere bijstand. Tijdens dit spreekuur staan de klantmanagers u zo goed mogelijk te woord, dit scheelt u de gang naar het gemeentehuis. Indien noodzakelijk kan een afspraak gemaakt worden voor een nader gesprek. Het spreekuur is van dagelijks 09.00 uur tot 10.00 uur. De afdeling Werk en Inkomen is bereikbaar via het algemene nummer van de gemeente, tel: 0229 - 54 80 00. Hiermee vervalt de openstelling van het Wwb-loket.

Evaluatie
In het eerste half jaar van 2008 komt een onderzoek naar het aantal klantcontacten. Deze inventarisatie richt zich niet alleen op de bezoeken aan de balies, maar ook op het aantal telefonische contacten bij de centrale receptie. Aan de hand van de gegevens uit dit onderzoek, wordt opnieuw bepaald of de huidige situatie voldoet. Het onderzoek maakt deel uit van Medemblik heeft Antwoord, het verbetertraject van onze gemeentelijke dienstverlening.