Ingezonden persbericht


Mailmedia start met behavioral targeting

Amsterdam, 20 december 2007 - Mailmedia is deze week gestart met het aanbieden van behavorial targeting op haar email- en SMS bestanden. Met deze nieuwe targeting kunnen klanten bij Mailmedia email- en SMS campagnes versturen op basis van eerder vertoond gedrag. Met behulp van de Tripolis software wordt dit vastgelegd, zodat selecties hierop mogelijk zijn. Hierdoor zijn de aanbiedingen relevanter en zijn de resultaten hoger.

Omdat Mailmedia al lange tijd al het gedrag vastlegt van haar ontvangers, heeft ze inmiddels een database opgebouwd van ruim 6 miljoen profielen. Deze profielen waren al voorzien van socio-demografische kenmerken en aankoopintenties, maar nu ook van gedragsvariabelen.

Dit gedrag wordt op 2 manieren vastgelegd. Enerzijds door de bestandseigenaren van Mailmedia, die het lees- en zoekgedrag van hun individuele abonnee vastleggen. Anderzijds legt Mailmedia het open- en klikgedrag vast van alle email- en SMS campagnes die zij zelf voor haar adverteerders verstuurt. Hiervoor wordt het technologisch platform Tripolis gebruikt, dat op individueel niveau open- en klikgedrag registreert.

Marcel Molenaar, commercieel directeur Mailmedia, "Wij verwachten door de hogere relevantie van onze email- en SMS campagnes nog meer respons te genereren voor onze klanten. Recent hebben wij een eerste test gedaan voor een verzekeraar die een aanbieding stuurde voor een reisverzekering naar mensen die eerder op zoek waren naar een reis. De resultaten waren erg positief!"

Adverteerders blijken positieve resultaten te boeken met behavioral targeting. Uit eerder onderzoek dit jaar van JupiterResearch blijkt dat 25% van de adverteerders komend jaar hiermee aan de gang gaat.

Over Mailmedia
Full service dialogue data bureau Mailmedia verzorgt voor media zoals Adformatie, Autoweek, FEM Business, FHM, Hyves, Jobnews, Stepstone en Zibb.nl op exclusieve basis de exploitatie van hun email- en SMS-bestanden. Mailmedia biedt adverteerders een gericht bereik door deze bestanden te verhuren voor direct email en SMS acties. Mailmedia werkt uitsluitend met ontvangers die graag aanbiedingen per email of SMS willen ontvangen (opt-in) en bereikt daarmee de individuele ontvanger die daadwerkelijk geĂŻnteresseerd is. Als actief lid van DDMA en van emailmarketing association EMMA-nl staat Mailmedia al drie jaar in de Emerce Top 100 van meest betrouwbare internetbedrijven. Mailmedia won afgelopen jaar de EMMA (Email Marketing Award).

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht