Ingezonden persbericht


Persbericht December 2007

DO in lingerie

De 26 jarige zangeres Do is vanaf eind januari te zien in de nieuwe reclamecampagne van internationale lingerie retailer Hunkemöller. Begin December is de zangeres 2 dagen op Cuba geweest voor een intensieve fotosessie. Er zijn beelden gemaakt voor de voorjaarsfolders, etalage-, in-store- en persmateriaal. "De beelden zijn verrassend en erg mooi geworden!" was haar eerste reactie.

Do zal de komende twee jaar te zien zijn op posters, in folders en in andere campagne-uitingen van het Nederlandse lingeriemerk Hunkemöller. Ook zal ze de lingeriespecialist vertegenwoordigen op evenementen. De samenwerking is voor beide partijen een logische stap. Er zijn tal van overeenkomsten die het voor beiden aantrekkelijk maken samen de internationale bekendheid te verhogen. Do combineert elegantie en stijl met schoonheid en vrouwelijkheid. Ze is puur en spontaan en staat dicht bij haar publiek. Het zijn de waarden die ook Hunkemöller hoog in het vaandel draagt: de lingerie is stijlvol en verfraait de vormen van elke vrouw. De hoge kwaliteit en de persoonlijke service worden gecombineerd met een aantrekkelijk prijsstelling, waardoor de lingerie bereikbaar is voor een groot publiek.

Over Hunkemöller

Hunkemöller, dat werd opgericht in 1886, is sinds 1974 onderdeel van VendexKBB Internationaal, tegenwoordig Maxeda. Het bedrijf heeft circa 2.600 medewerkers en vierhonderd winkels in Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Spanje, Turkije, Saoedi-Arabië, Egypte, Aruba en Curaçao. Hunkemöller is een van de grootste lingeriespeciaalzaken in Europa en zelfs marktleider in de Benelux-landen. De onderneming heeft als missie deze marktleiderspositie ook in de rest van Europa en daarbuiten te bereiken. In het groeiproces worden dan ook steeds meer winkels geopend, - in nieuwe landen gebeurt dit onder de naam Bodique.

Over Do

Ook Do (26), die geboren werd als Dominique Rijpma van Hulst, maakt een intens internationaal groeiproces door. In 2002 brak ze wereldwijd door met een dansversie van Bryan Adams cover 'Heaven'. Het werd een top-tien-hit in bijna alle Europese landen en bereikte - unplugged - zelfs de nummer 1 positie in Nederland, de Verenigde Staten, Canada, Australië, Engeland en Nieuw-Zeeland. Do zelf ontving in 2003 een World Music Award voor Best Dutch Artist. Verder werd ze genomineerd voor een Edison, werd ze tijdens de TMF Awards 2004 verkozen tot Beste Vrouwelijke Artiest Nationaal en kreeg ze in Los Angeles een 2004 BMI - Pop Award. Als het gezicht van Hunkemöller en Bodique bouwt Do verder aan haar bekendheid en imago en onderstreept ze de gedeelde identiteit: nuchtere, Hollandse puurheid met internationale allure.