RTL Group

uitbreiding RTL Z met exclusieve studenten GRP

Startende Young Professionals nu nog beter bereikbaar

Een grote groep jonge mensen staat aan de start van hun carrière, studeert of probeert met behulp van diverse bijbaantjes in hun primaire en secundaire levensbehoeftes te voorzien. Veel jongeren blijken daarbij een bovengemiddelde behoefte aan nieuws te hebben, zeker als dat vaak en op een snelle manier gebracht wordt. De student is hierdoor vaak terug te vinden bij RTL Z: per maand weet de nieuwszender van Nederland ruim 600.000 studenten te bereiken. Met ingang van januari speelt de salesafdeling van RTL Z in op dit gegeven en wordt het aanbod uitgebreid met een exclusieve Studenten GRP (Gross Rating Point).

De Studenten GRP is interessant voor een breed scala aan diensten, bijvoorbeeld voor uitzendbureaus die op zoek zijn naar tijdelijke arbeidskrachten of bedrijven die young professionals willen aantrekken. Daarnaast hebben studenten vandaag de dag meer te besteden dan ooit tevoren. De student is hierdoor ook geïnteresseerd in zaken als low budget-meubels om een studentenkamer in te richten, een mp3-speler voor studiedoeleinden of een thuistap voor een feestje met vrienden.

Met een Gross Rating Point wordt één procent kijkdichtheid binnen de aangegeven doelgroep bedoeld. Deze term gebruikt men als men spreekt over kijkdichtheden van commercials, ongeacht de lengte. Hoeveel kijkers een GRP vertegenwoordigt hangt af van het totaal aantal personen binnen de doelgroep. Eén GRP is synoniem aan 1 procent bruto bereik; bij bruto bereik is de zogenaamde doublure niet verwijderd. De Studenten GRP wordt voor een zeer aantrekkelijke prijs exclusief bij RTL Z verkocht.

Website: www.rtlnederland.nl

---

Noot aan de redactie: voor meer informatie kunt u contact opnemen met Onno Posthuma, RTL Nederland Communicatie, via tel: 035 - 6718667 of onno.posthuma@rtl.nl.