uitbreiding RTL Z met exclusieve studenten GRP
Startende Young Professionals nu nog beter bereikbaar
Een grote groep jonge mensen staat aan de start van hun carrière,
studeert of probeert met behulp van diverse bijbaantjes in hun
primaire en secundaire levensbehoeftes te voorzien. Veel jongeren
blijken daarbij een bovengemiddelde behoefte aan nieuws te hebben,
zeker als dat vaak en op een snelle manier gebracht wordt. De student
is hierdoor vaak terug te vinden bij RTL Z: per maand weet de
nieuwszender van Nederland ruim 600.000 studenten te bereiken. Met
ingang van januari speelt de salesafdeling van RTL Z in op dit gegeven
en wordt het aanbod uitgebreid met een exclusieve Studenten GRP (Gross
Rating Point).
De Studenten GRP is interessant voor een breed scala aan diensten,
bijvoorbeeld voor uitzendbureaus die op zoek zijn naar tijdelijke
arbeidskrachten of bedrijven die young professionals willen
aantrekken. Daarnaast hebben studenten vandaag de dag meer te besteden
dan ooit tevoren. De student is hierdoor ook geïnteresseerd in zaken
als low budget-meubels om een studentenkamer in te richten, een
mp3-speler voor studiedoeleinden of een thuistap voor een feestje met
vrienden.
Met een Gross Rating Point wordt één procent kijkdichtheid binnen de
aangegeven doelgroep bedoeld. Deze term gebruikt men als men spreekt
over kijkdichtheden van commercials, ongeacht de lengte. Hoeveel
kijkers een GRP vertegenwoordigt hangt af van het totaal aantal
personen binnen de doelgroep. Eén GRP is synoniem aan 1 procent bruto
bereik; bij bruto bereik is de zogenaamde doublure niet verwijderd. De
Studenten GRP wordt voor een zeer aantrekkelijke prijs exclusief bij
RTL Z verkocht.
Website: www.rtlnederland.nl
---
Noot aan de redactie: voor meer informatie kunt u contact opnemen met
Onno Posthuma, RTL Nederland Communicatie, via tel: 035 - 6718667 of
onno.posthuma@rtl.nl.
RTL Group