20/12/2007 14:51
beslist.nl B.V.
Prijs-, product- en winkelvergelijkingssite Beslist.nl heeft onderzoek gedaan naar de populairste zoekopdrachten in de week voor kerst. Waar zijn Nederlandse internetters naar op zoek in de laatste dagen van het jaar en welke kado's zijn populair voor kerst 2007? Het onderzoek omvat ruim 125.000 zoekopdrachten op Beslist.nl in week 51 van 2007. Dagelijks bezoeken 75.000 consumenten de site (ruim 2 miljoen per maand) en kunnen een keuze maken uit 5,7 miljoen artikelen bij 362 winkels.
Uit het onderzoek blijkt dat Nederlanders vooral op zoek zijn naar kado's als horloges, parfum, armbanden en fotolijsten. Deze zoekopdrachten staan allemaal in de top-100. Opvallend is dat zowel 'gourmetset' als 'weegschaal' in de top 100 staan. Het koffieapparaat van Nespresso is populairder dan Senseo. Bij spelcomputers is Nintendo duidelijk het populairst en bij navigatiesystemen is Tomtom veruit koploper.
Naast pc's/laptops zijn LCD-tv's zijn nog steeds erg populair, met name de merken Philips en Samsung en Sony. Speelgoed blijft zeer sterk vertegenwoordigd met opnieuw de gezelschapsspellen die vaak voorkomen in de top-100 lijst.
Opmerkelijk is verder dat antivirus software in de top-100 is binnengekomen. Er is in de media aandacht geweest voor mogelijke virussen rond kerst en Nederlanders nemen maatregelen. Enkele opvallende categorieen:
Elektronica Speelgoed Elektronica apparaten Mode/Sieraden
Philips Het Huis Anubis PC/computer/laptop Nike
Samsung Barbie LCD TV Converse
HP Pokemon mp3 speler Guess
Sony Playmobil digitele camera adidas
Canon Bob de Bouwer harddisk/dvd recorder Esprit
Witgoed merken Navigatiesystemen Witgoed artikelen Spelcomputers
Miele Tomtom wafelijzer Nintendo
Tefal Navman snelkookpan Playstation
Nespresso Route 66 gourmetset Xbox
Bosch Garmin koelkast
Electrolux weegschaal
Over Beslist.nl
Beslist.nl is in 2004 opgericht en voorziet dagelijks ruim 75.000 bezoekers van prijs,- product- en winkelinformatie alvorens over te gaan tot eventuele aankoop. Per maand bezoeken ruim 2 miljoen Nederlanders de site. Er worden 5,7 miljoen producten getoond bij ruim 360 winkels. Het maandelijks bereik is 9% (bron STIR november 2007).
http://www.beslist.nl//media/28.html
http://www.beslist.nl