RET

Feestelijke opening RET Servicewinkel

Focus op service, informatie en innovatie

Donderdag 20 december
Met het letterlijk uitpakken van de winkel openden Pedro Peters, algemeen directeur van de RET, en medewerkers, gisteren officieel de compleet nieuw ingerichte RET Servicewinkel op de Coolsingel in Rotterdam. De RET Klantenservice op de Coolsingel heeft een ware metamorfose ondergaan. Niet alleen de naam is gewijzigd in RET Servicewinkel, ook de focus in de winkel komt nog meer te liggen op service, informatie en innovatie, dan hoofdzakelijk op de verkoop van vervoersbewijzen.

RET Servicewinkel

De compleet nieuw ingerichte RET Servicewinkel is open, transparant en licht van opzet.

Zo is er een servicebalie, een presentatiehoek voor lopende en nieuwe projecten van de RET, een speelhoek voor kinderen, een balie voor de verkoop van nieuwe RET-souvenirs en een auditorium voor (bedrijfs)presentaties.

Plasmaschermen en informatiezuilen -waar reizigers dienstregelingen en routes kunnen uitdraaien-, dragen bij aan het veranderde, meer klantgerichte karakter van de RET Servicewinkel. De winkel moet een regionaal podium worden waar alle ontwikkelingen in het openbaar vervoer te volgen zijn door middel van thematische presentaties, lezingen, tentoonstellingen en exposities.

Expositie "Gedraag U!"

Na de officiële opening van de RET Servicewinkel, openden mevrouw Jantje Steenhuis, stadsarchivaris en directeur van het Gemeentearchief Rotterdam en Pedro Peters, algemeen directeur van de RET, de eerste expositie "Gedraag U!".

Maar liefst 20 historische RET-posters uit het Gemeentearchief geven een beeld van 80 jaar communicatie over gedrag in het openbaar vervoer in Rotterdam. Een kleine catalogus is gratis verkrijgbaar in de winkel.

---