Feestelijke opening RET Servicewinkel
Focus op service, informatie en innovatie
Donderdag 20 december
Met het letterlijk uitpakken van de winkel openden Pedro Peters,
algemeen directeur van de RET, en medewerkers, gisteren officieel de
compleet nieuw ingerichte RET Servicewinkel op de Coolsingel in
Rotterdam. De RET Klantenservice op de Coolsingel heeft een ware
metamorfose ondergaan. Niet alleen de naam is gewijzigd in RET
Servicewinkel, ook de focus in de winkel komt nog meer te liggen op
service, informatie en innovatie, dan hoofdzakelijk op de verkoop van
vervoersbewijzen.
RET Servicewinkel
De compleet nieuw ingerichte RET Servicewinkel is open, transparant en
licht van opzet.
Zo is er een servicebalie, een presentatiehoek voor lopende en nieuwe
projecten van de RET, een speelhoek voor kinderen, een balie voor de
verkoop van nieuwe RET-souvenirs en een auditorium voor
(bedrijfs)presentaties.
Plasmaschermen en informatiezuilen -waar reizigers dienstregelingen en
routes kunnen uitdraaien-, dragen bij aan het veranderde, meer
klantgerichte karakter van de RET Servicewinkel. De winkel moet een
regionaal podium worden waar alle ontwikkelingen in het openbaar
vervoer te volgen zijn door middel van thematische presentaties,
lezingen, tentoonstellingen en exposities.
Expositie "Gedraag U!"
Na de officiële opening van de RET Servicewinkel, openden mevrouw
Jantje Steenhuis, stadsarchivaris en directeur van het Gemeentearchief
Rotterdam en Pedro Peters, algemeen directeur van de RET, de eerste
expositie "Gedraag U!".
Maar liefst 20 historische RET-posters uit het Gemeentearchief geven
een beeld van 80 jaar communicatie over gedrag in het openbaar vervoer
in Rotterdam. Een kleine catalogus is gratis verkrijgbaar in de
winkel.
---
RET