Eindsprint voor We Care Foundation
Stichting blij verrast met vele initiatieven
MAASTRICHT, 20071219 -- De Nederlandse horeca is zoals ieder jaar druk doende met de voorbereidingen voor kerst en oud & nieuw. Dit jaar lanceerde de nieuwe We Care Foundation haar jaarlijks terugkerende ¤ 1 actie. Deze hartverwarmende actie voor en door de branche heeft als een sneeuwbal gezorgd voor nog meer spraakmakende ideeën gebaseerd op dit thema.
Uit diverse regio's komen berichten om iets bij te dragen aan het succes. Restaurant Oud London uit Zeist organiseerde op zaterdag 1 december een speciaal Champagne preuvenement. Tulip Inn Sevenum is bezig met een verbouwing en stelt bruikbare materialen zoals televisies ter beschikking. Conferentiecentrum Zonheuvel te Doorn bezuinigt fors op haar kersversiering. Het management van Sanday's Sandwiches stuurt dit jaar geen kerstpakketten of relatiegeschenken. Eetcafé de Graaf uit Venray organiseert op dinsdag 18 december een WCF thema-avond met als hoogtepunt van de avond een veiling. Dit alles met een financiele bijdrage aan de stichting tot gevolg.
Ook een behoorlijk aantal "toeleveranciers" zijn tot actie gekomen. Bunzl Verpakkingen heeft ervoor gekozen dit jaar geen kerstcadeaus te geven aan haar zakenrelaties. Limburgs Lifestyle Magazine Chapeau! heeft tijdens haar 10-jarig jubileum bij de uitnodigingen naar haar relaties te kennen gegeven geen cadeaus te willen ontvangen. Lightfresh zal bij de verkoop van haar luchtzuiverende spaarlampen aan horecazaken, 1 euro per lamp aan de WCF doneren. Ook onderzoeksbureau Foodstep heeft een brief gestuurd aan alle foodservice network leden met een verzoek om te doneren.
Directeur van de Stichting Maurits de Graeff geeft aan blij verrast de zijn met al deze niet geplande acties. "Er is in zeer korte tijd zoveel gebeurt, prachtig om te zien dat veel organisaties hun best doen om bij te dragen aan het succes. Mochten er nog ondernemers zijn die op hun eigen manier willen helpen, dan juichen we dat zeker toe."
De uiteindelijke opbrengst van de ¤ 1 actie wordt in januari tijdens de HotelloTop bekend gemaakt. HotelloTop is een netwerkplatform van afgestudeerden van Hoge Hotelscholen. De stichting wordt inmiddels ondersteund door prominente horecaondernemers als Herman den Blijker en Joop Braakhekke, evenals Koninklijke Horeca Nederland . De We Care Foundation zet zich in voor goede doelen die een link hebben met gastvrijheid in de breedste zin van het woord. Op www.wecarefoundation.eu is meer informatie te vinden over de stichting en de bestemming van de gelden.
Ingezonden persbericht