Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Onderzoek Euroclix wijst uit:
Ruim 1 op de 4 Nederlanders bewerkt zijn foto's achteraf om er nog beter uit te zien

Ruim 26% van de Nederlanders bewerkt zijn of haar foto's nadat deze zijn genomen om er nog voordeliger uit te zien. Voorafgaand aan het nemen van de foto's, trekt circa 28% van de 630 ondervraagde respondenten nog even zijn of haar kleding recht en/of trekt andere kleding aan voordat een foto wordt genomen. De kroon wordt gespannen als het gaat om het kapsel. Ruim 1 op de 3 Nederlanders haalt nog even snel een kam door het haar en/of kijkt nog even of het haar wel goed zit voordat er een foto van hem of haar wordt gemaakt. Dit zijn een paar opvallende conclusies uit een onafhankelijk onderzoek dat onlangs in opdracht van online fotoservice Webprint is gehouden onder 630 Nederlanders.

Webprint liet dit onderzoek uitvoeren in het kader van de lancering van haar nieuwe lijn online fotoalbums, waarbij de afdrukkwaliteit van de foto's in het album gelijk is aan die van een professionele vakfotograaf. Het enige verschil is de prijs. Via Webprint kan de consument een dergelijk fotoalbum bestellen voor nog geen 20 euro. Bij een vakfotograaf kost het circa 200 tot 300 euro.

Veel vraag
Webprint heeft inmiddels een technologie ontwikkeld waardoor de kwaliteit van de afgedrukte foto's in het fotoalbum gelijk is aan die van de professionele vakfotograaf. Het jonge bedrijf brengt vanaf vandaag onder de naam "Album Pure'' (Pure Photo Quality) deze nieuwe lijn fotoalbums op de markt. Deze kwalitatief hoogwaardige albums worden hiermee eindelijk online toegankelijk voor het grote publiek. Rob Meisters, Marketing Manager van Webprint: "Er was buitengewoon veel vraag naar dit product bij onze huidige klanten. We hebben hierop een onafhankelijk onderzoek gedaan om te kijken of dit ook geldt voor de rest van Nederland. Ruim 86% van de 630 ondervraagden geeft inderdaad aan interesse te hebben in een kwalitatief beter fotoalbum. Maar liefst 45% geeft aan hiervoor meer dan 31 euro te willen betalen. Met onze prijzen blijven we daar dus ruim onder."

Ingeburgerd
Online fotoalbums zijn overigens al aardig ingeburgerd in Nederland. Maar liefst 40% van de ondervraagden heeft wel eens een online fotoalbum besteld. Ruim 45% verwacht in de toekomst zelfs vaker een online fotoalbum te gaan bestellen.

Over Webprint
Webprint biedt een online fotoservice aan. In oktober 2004 is Webprint online gegaan. In 2005 kwam Webprint als beste uit de test als het gaat om de kwaliteit, laagste prijs en snelste levertijd, aldus een onafhankelijk onderzoek van Trendbox. In juni 2007 is Webprint verkozen tot winnaar van het "Rising Star Event Twente'', een prijs uitgereikt door Deloitte en ABN Amro aan het technologiebedrijf, dat de meeste potentie heeft om uit te groeien tot de technologische top van Nederland. Tijdens de landelijke finale in september 2007, won Webprint uit 58 genomineerde bedrijven de publieksprijs.

EINDE BERICHT



Ingezonden persbericht