Media alert

19 december, 2007

Predictive Analytics van SPSS eerste keus

~ Onderzoek toont wereldwijde voorkeur van dataminers aan ~

Uit onafhankelijk onderzoek van Rexer Analytics blijkt dat de datamining-technologie van SPSS wereldwijd leverancier van software-oplossingen voor predictive analytics de eerste keus is van dataminers wereldwijd.

Uit het onderzoek komt naar voren dat 48% van de dataminers het meeste gebruikmaakt van datamining-software van SPSS. Het onderzoek, gehouden in 35 landen, wees SPSS aan als de nummer één datamining tool boven SAS en andere concurrenten. Verder bleek dat ook de dataminers die zich bezighouden met CRM en telecommunicatie massaal kiezen voor SPSS-tools.

Datamining een belangrijke component van predictive analytics onthult patronen in data met behulp van voorspellende technieken. Verder maakt datamining het voor organisaties mogelijk om de winstgevendheid van klantcontacten te verhogen, fraude te detecteren en risicobeheer te verbeteren. De predictive analytics-technologie en -oplossingen van SPSS maken het voor klanten mogelijk om bedrijfsprocessen te verbeteren door het inrichten, optimaliseren en automatiseren van de besluitvorming. Hierdoor kunnen er pro-actievere en slimmere beslissingen worden gemaakt.

Ons onderzoek analyseert de activiteiten, inzichten en zorgen van ruim 200 dataminers en biedt inzicht in de uitdagingen waar dataminers tegenwoordig tegenaan lopen , zegt Karl Rexer, oprichter en directeur van Rexer Analytics. Uit het rapport komt duidelijk naar voren dat SPSS met name populair is bij dataminers die veel belang hechten aan gebruiksvriendelijkheid, mogelijkheden voor datamanipulatie en de mogelijkheid om grote datasets te beheren.

We zijn erg blij dat de bevindingen van Rexer Analytics onze marktpositie en productstrategie onderschrijven , zegt Colin Shearer, senior vice-president marktstrategie bij SPSS. Niet alleen worden onze producten het meest gebruikt; onze focus op schaalbare en toegankelijke technologie voldoet duidelijk aan de vraag van de markt.

Dit is niet de eerste keer in 2007 dat de oplossingen van SPSS aan de top van een ranglijst staan. Zo plaatste Gartner SPSS eerder dit jaar al in het leiderskwadrant van zijn Magic Quadrant for Customer Data Mining . Daarnaast toonde een poll van KDnuggets, genaamd Data Mining (Analytic) Tools Used in 2007 , de opkomst van SPSS als leidende producent van commerciële datamining software.

VOOR DE REDACTIE

About Rexer Analytics
Rexer Analytics is a data mining and CRM consulting firm offering advanced analytic solutions to clients in a variety of industries, including finance, technology and retail services. For more information about Rexer Analytics or for a 7-page summary report of their First Annual Data Miner Survey, please visit www.RexerAnalytics.com .

Over SPSS
SPSS (NASDAQ : SPSS) is wereldwijd leverancier van software-oplossingen voor predictive analytics. De predictive analytics-technologie van SPSS optimaliseert bedrijfsprocessen doordat klanten hiermee beter in staat zijn zich op de kernactiviteiten te richten en te presteren. Met de opname van predictive analytics in de bedrijfsprocessen worden organisaties voorspellende ondernemingen . Zij zijn hiermee in staat om dagelijks weloverwogen beslissingen te nemen, waarmee bedrijfsdoelstellingen gerealiseerd worden en meetbare concurrentievoordelen bereikt worden. Meer dan 250.000 bedrijven, academische instituten, zorgaanbieders, marktonderzoeksbedrijven en overheidsinstellingen vertrouwen op de technologie van SPSS. SPSS is opgericht in 1968 en het hoofdkantoor is gevestigd in Chicago, Illinois. Meer informatie: http://www.spss.nl.

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Ingrid van den Nieuwenhof van LEWIS, Global Public Relations: Tel: +31 (0)40 235 46 00
E-mail: ingridv@lewispr.com
http://www.lewispr.com

Voor verdere algemene informatie kunt u contact opnemen met Bernadette Hulswit - van Beest van SPSS: Tel: +31 (0)183 651 777
E-mail: bhulswit@spss.com
http://www.spss.nl

LEWIS Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com & www.lewismediacentre.com
Agency blog: www.lewis360.com