Ingezonden persbericht


Persbericht

LogMeIn biedt technische ondersteuning op afstand voor smartphones

Nieuwste SaaS voor smartphones van LogMeIn nu beschikbaar

voor carriers, bedrijven en ondersteunende IT-organisaties

Woburn, Massachussetts 19 december 2007 LogMeIn, Inc., leverancier van s-werelds meest gebruikte diensten voor connectiviteit en ondersteuning, maakt de algemene beschikbaarheid van Rescue+Mobile bekend. Met deze nieuwe dienst binnen LogMeIn Rescue kunnen call centers en IT-beheerders smartphones op afstand repareren.

LogMeIn Rescue+Mobile de nieuwste software-as-a-service (SaaS) binnen LogMeIn s groeiende reeks hulpmiddelen voor IT support is de eerste webgebaseerde service voor het snel, veilig en op afstand oplossen van problemen met smartphones, net zoals dat tegenwoordig mogelijk is voor computers.

Via LogMeIn Rescue+Mobile kunnen technici een replica van de smartphone van de klant zien en benaderen via hun beeldscherm en kunnen zij knoppen indrukken, het scherm aanpassen en het apparaat besturen alsof ze het zelf vast hebben. Naast ondersteuning op afstand kan Rescue+Mobile ook worden ingezet om gebruikers te leren omgaan met hun smartphone.

Al twee jaar lang kunnen moeilijk bereikbare computers met onze LogMeIn Rescue service snel, eenvoudig en voordelig worden gediagnosticeerd en gerepareerd , aldus Richard Redding, vice president en general manager Mobile bij LogMeIn. LogMeIn Rescue+Mobile breidt deze mogelijkheden uit naar het snelgroeiende smartphone-segment waardoor IT-afdelingen, geoutsourcede IT-shops en carriers smartphone-gebruikers beter kunnen helpen.

Over LogMeIn Rescue+Mobile

LogMeIn Rescue+Mobile is een premium-uitbreiding van LogMeIn s onderscheiden Rescue-dienst. De Rescue service is schaalbaar en eenvoudig te configureren voor duizenden technici en heeft sinds de introductie twee jaar gelden al in meer dan 8 miljoen sessies gedraaid. Met LogMeIn Rescue+Mobile kunnen vanaf dezelfde console zowel smartphones als computers ondersteund worden.

LogMeIn Rescue+Mobile is zowel voor de technicus als de klant eenvoudig in gebruik. De support medewerker verwijst de gebruiker van de mobiele apparatuur naar een webpagina, waar een kleine applet voor het mobiele apparaat wordt gedownload. De eindgebruiker ontvangt een verbindingscode die kan worden ingegeven voordat verbinding met het internet wordt gemaakt, of via een gesprek op een vaste lijn. De medewerker maakt vervolgens verbinding met het mobiele apparaat en kan de volledige controle overnemen en problemen oplossen, software updaten, trainingssessies uitvoeren, instellingen configureren en zelfs het display zien en de toetsen gebruiken alsof het apparaat in eigen hand ligt.

Prijs en beschikbaarheid

LogMeIn Rescue+Mobile (www.LogMeInRescue.com/Mobile) ondersteunt smartphones met Windows Mobile 5.0 en 6.0 en PocketPC besturingssystemen. Het product is beschikbaar via https://secure.logmeinrescue.com/Mobile/Buy.aspx voor 1.950 USD per jaar, per technicus.

Over LogMeIn, Inc.

LogMeIn, Inc. biedt de grootste dienst voor remote connectivity ter wereld met ruim 25 miljoen aangesloten computers. De LogMeIn reeks bestaat uit LogMeIn Free, LogMeIn Pro, LogMeIn Ignition, LogMeIn Rescue, LogMeIn IT Reach, LogMeIn Backup en LogMeIn Scout. Deze oplossingen bieden samen met RemotelyAnywhere en LogMeIn Hamachi veilige toegang, ondersteuning en beheer op afstand voor mobiele professionals, helpdeskmedewerkers en systeembeheerders wereldwijd. LogMeIn is gevestigd in Woburn, Massachussetts en heeft haar Europese hoofdkantoor in Boedapest.


---

Voor redactionele informatie, fotografie, of testmogelijkheden:

Influx PR, Marald Brons, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Telefoon: 055-3663034,

fax: 055-3602661, e-mail: marald@influx-pr.com, website: www.influx-pr.com