Ingezonden persbericht
Maarssen, 19 december 2007
Jan den Hartogh is creatiefste ondernemer in Zibb.nl Business Challenge 2007
Ondernemers zetten multinationals aan het denken
Een lading aan creatieve ideeën, uitgewerkt in marketingplannen en video's,
is het resultaat van de Zibb.nl Business Challenge 2007. Acht ondernemers
streden in deze drie maanden durende wedstrijd, waarin ze opdrachten
vervulden voor Chrysler Nederland, Myleasecar.nl, FedEx en T-Mobile. Jan den
Hartogh van Digitaal Schrijven won deze tweede editie van de Business
Challenge met een overtuigend puntenaantal.
De prijs voor de creatiefste ondernemer, een Chrysler Voyager, werd vandaag
in Utrecht uitgereikt tijdens een feestelijke bijeenkomst op het
hoofdkantoor van Chrysler Nederland. Winnaar Jan den Hartogh (47) uit Wijk
bij Duurstede liet zich flink gelden in de Challenge. Hij verkocht twee
auto's voor Chrysler Nederland, ontwikkelde het concept LeaseBewust voor
MyLeasecar.nl (General Electric), bedacht www.waarisjan.nl om zijn fans en
volgers bekend te maken met de mogelijkheden van FedEx en maakte video's
voor T-Mobile waarin op creatieve wijze duidelijk werd gemaakt wat voor
tijdwinst mobiel werken
oplevert.
Marloes Collins van AllergieSupermarkt werd tweede in de competitie. Zij
be-dacht onder meer een leaseconcept voor 'powervrouwen'. Derde in de
wedstrijd werd Joost van Beek van het modieuze sokkenlabel Effio.
Originele marktbenadering
De Challenge bracht de sponsoren creatieve ideeën en een originele manier
van kijken naar hun marktbenadering. Tweede prijs-winnaar Marloes Collins
bedacht voor Chrysler een speciale 'allergie edition'. ²Een idee dat we aan
alle kanten hebben bekeken en dat onder bepaalde voorwaarden zeker kans van
slagen heeft'', zegt Arjan van Dijk, communication manager assistant bij
Chrysler Nederland.
Rogier van der Horst, Marketing Specialist bij FedEx, ziet de business
challenge als een mooie illustratie van de wijze waarop multinationals en
het snelgroeiende MKB kunnen samenwerken en elkaar versterken. ³Ondernemers
houden een grote organisatie scherp en geven met hun visie absoluut kleur
aan onze marktonderzoeksresultaten. Andersom hebben ondernemers tegenwoordig
de mogelijkheid om grenzeloos zaken te doen zonder eerst zelf een wereldwijd
distributienetwerk op te hoeven bouwen of een grote backoffice te creëren.²
Jan den Hartogh
Jan den Hartogh ontwikkelt met zijn bedrijf Digitaal Schrijven digitale
schrijfoplossingen voor een brede gebruikersgroep. In samenhang met Digitaal
Papier, een Digitale Pen, mobiele telefoon of via USB, wordt informatie
direct vanuit het veld overgedragen naar de backoffice omgeving.
De Business Challenge
De Zibb.nl Business Challenge is een crossmediaal spektakel waarin acht
ondernemers het twee maanden lang tegen elkaar opnamen in vier verschillende
uitdagingen, ofwel 'challenges'. De opdrachten werden bedacht door de vier
sponsors van de wedstrijd. De deelnemers konden bovendien punten winnen door
middel van een gastredacteurschap en een pr-challenge.
De voorronden van de wedstrijd startten in september. De acht deelnemers,
van wie er vier de eindstreep haalden, werden gekozen uit 100 kandidaten.
Zij onderscheidden zich door hun creativiteit en het mobiliseren van hun
netwerk.
De Zibb.nl Business Challenge (www.zibb.nl/businesschallenge) is een
initiatief van ondernemerssite zibb.nl, onderdeel van Reed Business. Met 3
miljoen pageviews per maand en 650.000 unieke bezoekers is zibb.nl de
grootste ondernemerssite van Nederland.
Reed Business is de multimediale uitgeefdivisie van vakinformatie van Reed
Elsevier.
Noot voor redacties (
Ingezonden persbericht