Ingezonden persbericht


Maarssen, 19 december 2007

Jan den Hartogh is creatiefste ondernemer in Zibb.nl Business Challenge 2007 Ondernemers zetten multinationals aan het denken

Een lading aan creatieve ideeën, uitgewerkt in marketingplannen en video's, is het resultaat van de Zibb.nl Business Challenge 2007. Acht ondernemers streden in deze drie maanden durende wedstrijd, waarin ze opdrachten vervulden voor Chrysler Nederland, Myleasecar.nl, FedEx en T-Mobile. Jan den Hartogh van Digitaal Schrijven won deze tweede editie van de Business Challenge met een overtuigend puntenaantal.

De prijs voor de creatiefste ondernemer, een Chrysler Voyager, werd vandaag in Utrecht uitgereikt tijdens een feestelijke bijeenkomst op het hoofdkantoor van Chrysler Nederland. Winnaar Jan den Hartogh (47) uit Wijk bij Duurstede liet zich flink gelden in de Challenge. Hij verkocht twee auto's voor Chrysler Nederland, ontwikkelde het concept LeaseBewust voor MyLeasecar.nl (General Electric), bedacht www.waarisjan.nl om zijn fans en volgers bekend te maken met de mogelijkheden van FedEx en maakte video's voor T-Mobile waarin op creatieve wijze duidelijk werd gemaakt wat voor tijdwinst mobiel werken
oplevert.

Marloes Collins van AllergieSupermarkt werd tweede in de competitie. Zij be-dacht onder meer een leaseconcept voor 'powervrouwen'. Derde in de wedstrijd werd Joost van Beek van het modieuze sokkenlabel Effio.

Originele marktbenadering
De Challenge bracht de sponsoren creatieve ideeën en een originele manier van kijken naar hun marktbenadering. Tweede prijs-winnaar Marloes Collins bedacht voor Chrysler een speciale 'allergie edition'. ²Een idee dat we aan alle kanten hebben bekeken en dat onder bepaalde voorwaarden zeker kans van slagen heeft'', zegt Arjan van Dijk, communication manager assistant bij Chrysler Nederland.

Rogier van der Horst, Marketing Specialist bij FedEx, ziet de business challenge als een mooie illustratie van de wijze waarop multinationals en het snelgroeiende MKB kunnen samenwerken en elkaar versterken. ³Ondernemers houden een grote organisatie scherp en geven met hun visie absoluut kleur aan onze marktonderzoeksresultaten. Andersom hebben ondernemers tegenwoordig de mogelijkheid om grenzeloos zaken te doen zonder eerst zelf een wereldwijd distributienetwerk op te hoeven bouwen of een grote backoffice te creëren.²

Jan den Hartogh
Jan den Hartogh ontwikkelt met zijn bedrijf Digitaal Schrijven digitale schrijfoplossingen voor een brede gebruikersgroep. In samenhang met Digitaal Papier, een Digitale Pen, mobiele telefoon of via USB, wordt informatie direct vanuit het veld overgedragen naar de backoffice omgeving.

De Business Challenge
De Zibb.nl Business Challenge is een crossmediaal spektakel waarin acht ondernemers het twee maanden lang tegen elkaar opnamen in vier verschillende uitdagingen, ofwel 'challenges'. De opdrachten werden bedacht door de vier sponsors van de wedstrijd. De deelnemers konden bovendien punten winnen door middel van een gastredacteurschap en een pr-challenge. De voorronden van de wedstrijd startten in september. De acht deelnemers, van wie er vier de eindstreep haalden, werden gekozen uit 100 kandidaten. Zij onderscheidden zich door hun creativiteit en het mobiliseren van hun netwerk.

De Zibb.nl Business Challenge (www.zibb.nl/businesschallenge) is een initiatief van ondernemerssite zibb.nl, onderdeel van Reed Business. Met 3 miljoen pageviews per maand en 650.000 unieke bezoekers is zibb.nl de grootste ondernemerssite van Nederland.
Reed Business is de multimediale uitgeefdivisie van vakinformatie van Reed Elsevier.

Noot voor redacties (

Ingezonden persbericht