Gemeente Montferland

Kwaliteitshandvest voor Montferland

Burgers krijgen in Montferland een betere service van de gemeente. Het college van burgemeester en wethouders heeft een Kwaliteitshandvest vastgesteld waarin o.a. servicenormen (afhandelingtermijnen) staan voor de afhandeling van brieven en de behandeling van aanvragen.

Doel Kwaliteitshandvest
Het doel van het Kwaliteithandvest is het verbeteren van de dienstverlening. Met het handvest is het voor de gemeente en de burger duidelijk waar hij/zij op mag rekenen en kan de burger, als klant, de gemeente houden aan haar eigen beloften.

Servicenormen in Kwaliteitshandvest
In het Kwaliteitshandvest van de gemeente Montferland zijn een aantal servicenormen opgenomen. Het gaat om normen voor het beantwoorden van brieven, fax, e-mail, het afhandelen van klachten m.b.t. de openbare ruimte, de behandeling van elektronische aanvragen en de afhandeling van verschillende soorten aanvragen.

Servicenormen in de praktijk
De afdeling Maatschappelijke Ontwikkeling handelt uw aanvraag voor leerlingenvervoer binnen drie weken af. Een aanvraag om een parkeerontheffing blauwe zone wordt binnen twee weken afgehandeld en een besluit op een bezwaarschrift aanslag hondenbelasting binnen dertien weken. Dit zijn slechts enkele voorbeelden. Een overzicht kunt u hier downloaden.

Kwaliteit
De gemeente Montferland voert het handvest op 1 januari 2008 in. Het gaat bij het Montferlandse handvest om de snelheid van afhandelen en het leveren van kwaliteit. Voor meer informatie kunt u zich wenden tot telefoonnummer (0316)- 291 391 of via e-mail
gemeente@montferland.info