Gemeente Montferland
Kwaliteitshandvest voor Montferland
Burgers krijgen in Montferland een betere service van de gemeente. Het
college van burgemeester en wethouders heeft een Kwaliteitshandvest
vastgesteld waarin o.a. servicenormen (afhandelingtermijnen) staan
voor de afhandeling van brieven en de behandeling van aanvragen.
Doel Kwaliteitshandvest
Het doel van het Kwaliteithandvest is het verbeteren van de
dienstverlening. Met het handvest is het voor de gemeente en de burger
duidelijk waar hij/zij op mag rekenen en kan de burger, als klant, de
gemeente houden aan haar eigen beloften.
Servicenormen in Kwaliteitshandvest
In het Kwaliteitshandvest van de gemeente Montferland zijn een aantal
servicenormen opgenomen. Het gaat om normen voor het beantwoorden van
brieven, fax, e-mail, het afhandelen van klachten m.b.t. de openbare
ruimte, de behandeling van elektronische aanvragen en de afhandeling
van verschillende soorten aanvragen.
Servicenormen in de praktijk
De afdeling Maatschappelijke Ontwikkeling handelt uw aanvraag voor
leerlingenvervoer binnen drie weken af. Een aanvraag om een
parkeerontheffing blauwe zone wordt binnen twee weken afgehandeld en
een besluit op een bezwaarschrift aanslag hondenbelasting binnen
dertien weken. Dit zijn slechts enkele voorbeelden. Een overzicht kunt
u hier downloaden.
Kwaliteit
De gemeente Montferland voert het handvest op 1 januari 2008 in. Het
gaat bij het Montferlandse handvest om de snelheid van afhandelen en
het leveren van kwaliteit. Voor meer informatie kunt u zich wenden tot
telefoonnummer (0316)- 291 391 of via e-mail
gemeente@montferland.info