Gemeente De Ronde Venen


Servicepunt in Vinkeveen

Op de Futenlaan in Vinkeveen staan sinds vrijdag 14 december een zestal kantooreenheden. Hier komt het nieuwe en derde Servicepunt van de gemeente De Ronde Venen.

Nu deze kantooreenheden geïnstalleerd zijn, worden de voorbereidende werkzaamheden voorgezet. Op 21 januari zal het Servicepunt officieel in gebruik worden genomen na een feestelijke opening.

Om 9.00 uur vrijdagochtend waren Jan van Breukelen (wethouder Wonen, welzijn en zorg), Tom Burgers (directeur Westhoek Wonen), Harrie Immink (projectleider), Ruud van der Vliet (directeur Rabobank Veenstromen) en Bertien Tweehuijsen (coördinator van de servicepunten) ter plaatse om de tijdelijke huisvesting van het Servicepunt Vinkeveen te bekijken. Een mooie locatie voor het Servicepunt, want het ligt dicht bij het drukbezochte winkelcentrum Zuiderwaard, en dus ook dicht bij de inwoners waar het Servicepunt primair voor bedoeld is.

Bij het Servicepunt kunnen mensen terecht met al hun vragen over wonen, welzijn, zorg en financiële diensten. Het doel is om alle informatie aan te bieden op één plek. De deelnemende partners zijn de gemeente De Ronde Venen, woningcorporatie Westhoek Wonen en Rabobank Veenstromen. Ook worden diensten aangeboden van de Stichting Zorgcentra de Ronde Venen, de Welzijnsstichting en Zuwe. Tot medio 2011 zal het Servicepunt op de Futenlaan blijven. Momenteel worden er plannen gemaakt voor herinrichting van het winkelcentrum Zuiderwaard. In de plannen wordt tevens gekeken naar een definitieve locatie voor het Servicepunt.