Gemeente De Ronde Venen
Servicepunt in Vinkeveen
Op de Futenlaan in Vinkeveen staan sinds vrijdag 14 december een
zestal kantooreenheden. Hier komt het nieuwe en derde Servicepunt van
de gemeente De Ronde Venen.
Nu deze kantooreenheden geïnstalleerd zijn, worden de voorbereidende
werkzaamheden voorgezet. Op 21 januari zal het Servicepunt officieel
in gebruik worden genomen na een feestelijke opening.
Om 9.00 uur vrijdagochtend waren Jan van Breukelen (wethouder Wonen,
welzijn en zorg), Tom Burgers (directeur Westhoek Wonen), Harrie
Immink (projectleider), Ruud van der Vliet (directeur Rabobank
Veenstromen) en Bertien Tweehuijsen (coördinator van de servicepunten)
ter plaatse om de tijdelijke huisvesting van het Servicepunt Vinkeveen
te bekijken. Een mooie locatie voor het Servicepunt, want het ligt
dicht bij het drukbezochte winkelcentrum Zuiderwaard, en dus ook dicht
bij de inwoners waar het Servicepunt primair voor bedoeld is.
Bij het Servicepunt kunnen mensen terecht met al hun vragen over
wonen, welzijn, zorg en financiële diensten. Het doel is om alle
informatie aan te bieden op één plek. De deelnemende partners zijn de
gemeente De Ronde Venen, woningcorporatie Westhoek Wonen en Rabobank
Veenstromen. Ook worden diensten aangeboden van de Stichting
Zorgcentra de Ronde Venen, de Welzijnsstichting en Zuwe. Tot medio
2011 zal het Servicepunt op de Futenlaan blijven. Momenteel worden er
plannen gemaakt voor herinrichting van het winkelcentrum Zuiderwaard.
In de plannen wordt tevens gekeken naar een definitieve locatie voor
het Servicepunt.