Gemeenten zetten contract Welzorg voort
Datum uitgave persbericht: 12/18/2007
Het contract tussen Welzorg Nederland en de gemeenten Zwolle en Hattem
wordt voortgezet. In een gesprek tussen de directie en de betrokken
wethouders is vastgesteld dat Welzorg de dienstverlening in de
afgelopen maanden aanmerkelijk heeft verbeterd. Dit geldt met name
voor de telefonische bereikbaarheid, het leveren van voorzieningen en
de benadering van de klant.
Al in februari van dit jaar werd duidelijk dat de reorganisatie van
het bedrijf negatieve effecten had voor de klant. Vervolgens zijn
regelmatig gesprekken gevoerd, die hebben geleid tot lichte
verbeteringen. Vooral op het gebied van doorlooptijden en het actueel
zijn van depotlijsten. Het aantal klachten nam echter niet af, maar
toe.
Dienstverlening
Bij de gemeente Zwolle bestond de indruk dat niet of onzorgvuldig werd
gereageerd op de klachten. Een oproep leidde tot veel klachten die met
het bedrijf zijn besproken. Daarop is door het bedrijf een herstelplan
gepresenteerd, waaraan Zwolle en Hattem een termijn van drie maanden
hebben verbonden. In die tijd moest de kwaliteit van de
dienstverlening aantoonbaar worden verbeterd.
Op basis van de bevindingen hebben Zwolle en Hattem vastgesteld dat
het contract met Welzorg wordt voortgezet. Wel worden de
leveringsvoorwaarden en afspraken in de raamovereenkomst goed in de
gaten gehouden. Binnenkort vindt nog overleg plaats over de financiële
compensatie van de geleden schade.
Bron: afdeling Communicatie
Datum van 18-12-2007 tot 17-01-2008
Gemeente Zwolle