Ingezonden persbericht
Persbericht
Consument waardeert direct klantcontact met Loyalis het hoogst
Heerlen, 18 december 2007 - Klanten van verzekeraar Loyalis zijn het meest tevreden zijn over hun verzekeraar. Dit blijkt uit onderzoek van de vergelijkingssite Independer.nl.
Ruim 3.000 consumenten namen deel aan dit onderzoek waarin ze onder andere een vergelijking maakten tussen koopsommen en direct ingaande lijfrentes. Gemiddeld waardeerde de consument hun lijfrenteverzekeraar met een 7.2. De meest gewaardeerde aanbieder Loyalis, werd beloond met het cijfer 8.2. Loyalis scoort over de hele linie het hoogst. Met name het nakomen van beloftes en duidelijke informatie worden hoog gewaardeerd.
Tijdens de Independer Consumenten Monitor beoordeelden de deelnemers hun verzekeraars onder andere op de geboden dienstverlening, de duidelijkheid van de verkregen informatie en het persoonlijke contact met de klant. Simon van Driel, Voorzitter van de Directieraad Loyalis: 'We zijn enorm trots en blij met dit goede resultaat. Bij Loyalis staat de klant centraal. Wij luisteren goed naar onze klanten en zijn in staat een op maat product te leveren.'
Uit het onderzoek komt ook naar voren dat de verschillen in lijfrente-uitkeringen tussen de belangrijkste verzekeraars groot zijn. Verzekeraars proberen hun bestaande klanten te behouden door het geven van een extra scherpe aanbieding. Het blijkt dat het daarna nog steeds loont om de aanbieders met elkaar te vergelijken. Van Driel: 'Consumenten hebben het recht om de verschillende verzekeraars op deze markt met elkaar te vergelijken. Het is verstandig om dit te doen, want dit kan de klant vele euro's extra opleveren. Loyalis haakt hier op in door altijd een product op basis van de beste prijs-kwaliteitverhouding aan te bieden.'
# # # #
Over Loyalis
Loyalis is een inkomens- en arbeidsspecialist voor iedereen die werkt bij de overheid, politie, brandweer, defensie, energie- en nutsbedrijven of in het onderwijs.
Loyalis levert aanvullende oplossingen voor inkomenszekerheid en personeelszorg. De dienstverlening sluit aan op de collectieve pensioenregeling. Integrale oplossingen, maatwerk in advisering en in productontwikkeling, hoge service en uitvoering zijn kernkwaliteiten van de organisatie. Loyalis gaat niet voor de grote winsten, maar kiest voor de klant.
Voor meer informatie over Loyalis, kijk op www.loyalis.nl.
Voor meer (pers-)informatie
Bex*communicatie
Peter van Kessel
Telefoon: 040 294 52 52
E-mail: pvkessel@bexcommunicatie.nl Loyalis
Guus Creusen
Telefoon: 06 51 21 52 18
E-mail: guus.creusen@loyalis.nl