Gemeente Heemskerk
dinsdag, 18 december 2007
Verbetering klantenontvangst gereed
Op de begane grond van het gemeentehuis is het afgelopen jaar een
aantal verbeteringen aangebracht aan de fysieke klantenontvangst.
Omdat deze niet meer voldeed aan de normen van deze tijd en omdat
het nieuwe gemeentehuis niet voor medio 2010 gereed zal zijn, is
besloten met beperkte middelen en op eenvoudige en creatieve wijze
de klantenontvangst te verbeteren.
De volgende verbeteringen zijn doorgevoerd:
* Er is in maart een klantgeleidingssysteem ingevoerd om de klanten
zo snel mogelijk aan het juiste loket te kunnen helpen.
* Er is in juni een snelloket geopend voor het afhalen van
rijbewijzen en reisdocumenten.
* In november is de wachtruimte bij de balie Samenleving en zorg
vergroot en open gemaakt. Tevens is er nieuw meubilair geplaatst
in deze wachtruimte en in de wachtruimte bij de balie Werk en
inkomen. Beide wachtruimtes zijn ook geschilderd.
* In november is de glazen wand van de balie Samenleving en zorg
verwijderd. Er is nu een open balie wat de klantvriendelijkheid
ten goede komt.
* Er zijn privacylijnen aangebracht bij de balies en het
pasfotoapparaat is in de centrale hal geplaatst.
* Op 20 december aanstaande zal in de centrale hal een ticketzuil
worden geplaatst. Deze geeft een ticket voor het
klantgeleidingssysteem af. Door middel van een touchscreen geeft
de klant aan voor welk product hij komt, bijvoorbeeld aanvraag
paspoort. Op het ticket staat het nummer van de wachtkamer en het
volgnummer van de klant. Het volgnummer is in de wachtkamer te
volgen op een groot scherm.
Met het plaatsen van de ticketzuil is de verbetering van de fysieke
klantenontvangst gereed. Om dit officieel te maken zal burgemeester
Nawijn donderdag 20 december aanstaande om 10.00 uur als
openingshandeling de ticketzuil in werking stellen. Om dit te vieren
worden de bezoekers tussen 10.00 en 10.30 uur getrakteerd op een kopje
koffie of thee en wat lekkers.
---