Time : 16:45:46
Date : 17 December 2007
Sender Name: Delhaize Group
DELHAIZE OPENT EEN NIEUWE CITY IN HET CENTRUM VAN ESCH-SUR-ALZETTE
Een convenience winkel die past binnen de uitbreiding van Delhaize in
het Groothertogdom Luxemburg
Delhaize investeert in de opening van nieuwe winkels en het
vernieuwen van bestaande winkels, zodat elke klant een aangename
Delhaize-winkel in de buurt zou hebben. Op 18 december opent een
nieuwe City Delhaize zijn deuren in het centrum van Esch-sur-Alzette.
Het concept van de City-winkels beantwoordt aan de verwachtingen van
een stedelijk publiek en bevestigt de positie van Delhaize als
verdediger van de culinaire cultuur. De nieuwe winkel biedt een
assortiment waarin de nadruk ligt op versheid, kwaliteit,
gebruiksgemak en snelheid, met huismerken van goede kwaliteit tegen
zeer competitieve prijzen.
City Delhaize: een winkelconcept op maat van steden
Delhaize lanceerde haar formule 'City Delhaize' in 1999, met de
bedoeling een concept voor stadswinkels te creëren op drukke
plaatsen, waar klanten hun boodschappen in een aangename omgeving
kunnen doen en waar ze een assortiment aan verse en
gebruiksvriendelijke kwaliteitsproducten vinden. Sindsdien is het
concept 'City Delhaize' een groot succes. De klanten appreciëren de
kleinere stadswinkels, waar zij snel hun boodschappen kunnen doen.
Het concept van City Delhaize is overgenomen in de verschillende
Europese steden waar Delhaize Groep gevestigd is. Momenteel zijn er
34 City-winkels in 4 verschillende landen: Groothertogdom Luxemburg
(2), Duitsland (2), België (19) en Griekenland (11).
Een netwerk in continue groei
Delhaize investeert in haar winkels zodat elke klant gemakkelijk een
aangename winkel in zijn buurt of in de buurt van zijn werk vindt.
"In het Groothertogdom Luxemburg telt Delhaize momenteel 33 winkels
en blijft verder uitbreiden. Dit jaar werden al 3 nieuwe winkels
geopend (1 Proxy Delhaize te Kayl, 1 Proxy Delhaize te Hagen en 1
Shop'n Go te Pulvermuhl). Ook vandaag wordt het netwerk verder
versterkt met de opening van de 34ste winkel in Esch-sur-Alzette.
Tegen eind 2009 plannen wij de opening van 3 nieuwe supermarkten te
openen", zegt François Valdivieso, Director Luxemburg.
De nieuwe City Esch is ideaal gelegen op de belangrijkste handelsas
in het centrum van de stad (Rue de l'Alzette 52, 4010
Esch-sur-Alzette). Met een verkoopsoppervlakte van 400 m², biedt deze
winkel een assortiment aan van 6.000 producten en zeer ruime
openingstijden: maandag tot vrijdag van 7u tot 20u, op vrijdag tot
21u, op zaterdag van 7u tot 18u en op zondagochtend van 7u tot 13u.
Door de opening van City Esch krijgt Delhaize er 20 nieuwe,
grotendeels Luxemburgse, medewerkers bij. Zij hebben allemaal een
opleiding van 3 maanden achter de rug in verschillende verkooppunten
van Delhaize. "Tijdens deze opleiding werd het accent gelegd
op de kennis van producten, kwaliteit, versheid, voedselveiligheid en
klantenservice" , aldus François Valdivieso. "Bij het recruteren
hebben wij erop gelet dat de kandidaten Luxemburgs spreken."
Een feestelijke opening
De opening van de winkel gaat gepaard met allerlei lanceringsacties
in Esch. Er worden affiches voorzien in de bushokjes, maar ook op
huurfietsen en andere voertuigen. De inwoners van Esch zullen een
brochure krijgen over de opening van de City-winkel. Op de dag van de
opening zullen geschenkzakjes uitgedeeld worden in de buurt van de
winkel en de buurtbewoners zullen uitgenodigd worden voor een
opendeuravond op 17 december, vanaf 18u. Bij deze gelegenheid zullen
zij hun nieuwe City-winkel kunnen komen ontdekken vóór de officiële
opening om 7u 's morgens de dag erna.
Een assortiment met speciale aandacht voor versheid, kwaliteit,
gebruiksgemak en prijs In haar assortiment legt Delhaize de nadruk op
gebruiksvriendelijke producten, zoals bereide maaltijden, verse
vruchtensappen, voorgewassen en -gesneden groenten, etc. De
klanten vinden er ook een grote keuze aan verse producten, zoals vis,
verse bereide maaltijden en belegde broodjes in de afdeling
self-traiteur, evenals een grote keuze aan groenten en fruit etc.
In de winkels van City Delhaize kunnen klanten snel hun boodschappen
doen, met een duidelijk assortiment en een vlotte doorgang aan de
kassa. De City's bieden een ruime keuze aan producten, met een
assortiment van 6.000 referenties. 60% van het assortiment bestaat
uit verse producten, die gedeeltelijk in de winkel zelf worden
klaargemaakt in de afdeling self-traiteur.
Het aanbod bestaat hoofdzakelijk uit producten van het Delhaize-merk,
maar ook uit het assortiment 365 en nationale merken. De merken
Delhaize en 365 bieden een alternatief voor de nationale merken. Ze
zijn goedkoper en van goede kwaliteit, en bovendien innoverende
merken. Het merk Delhaize is 10 tot 15% goedkoper dan een nationaal
merk voor minstens dezelfde kwaliteit. De producten van het merk 365
zijn basisproducten tegen bodemprijzen. Het is onmogelijk kwaliteit
aan te bieden tegen nog betere prijzen. Bovendien biedt Delhaize haar
klanten dagelijks verse producten aan tegen de beste marktprijzen. En
met hun plus-kaart krijgen de klanten een gemiddelde bijkomende
korting van 1% op hun aankopen.
Delhaize verwent ons voor de eindejaarsfeesten
Voor de eindejaarsfeesten stelt Delhaize een ruim assortiment aan
nieuwe producten, feestelijke gerechten, artisanale producten en
wereldproducten voor, volledig afgestemd op de laatste trends en de
smaken van de consument. Op het menu staan heel wat
gebuiksvriendelijke producten. Daar hecht de consument van
vandaag overigens steeds meer belang aan, zeker als het om
aperitiefhapjes gaat. De consumenten kiezen steeds vaker voor
kant-en-klare formules, zoals tapas, die hen de kans geven minder in
de keuken te staan en meer tijd door te brengen met hun gasten.
Hoewel de exotische en mediterrane hapjes het meeste succes boeken,
blijft het voorgerecht toch eerder traditioneel. Grote favorieten
zijn zalm, foie gras, oesters en kreeft.
Als hoofdgerecht worden vooral klassieke gerechten en
seizoensproducten gekozen, zoals gevulde kalkoen, wild (hazenrug,
ever- of hertenfilet) en varkensvlees. Delhaize feest mee met
honderden fijnproeversproducten.
Over Delhaize België, Duitsland en Luxemburg
Eind september 2007 bestond het verkoopnetwerk Delhaize België uit
727 winkels, waarvan 692 in België, 32 in Groothertogdom Luxemburg en
3 in Nordrhein-Westfalen (Duitsland). Met haar verschillende
winkelformules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, City Delhaize,
Proxy Delhaize, Shop'n Go en Tom&Co) realiseerde Delhaize België in
2006 een omzet van 4,3 miljard euro. In 2006 had Delhaize een
marktaandeel in België van 26,1%. De onderneming telt 18.000
medewerkers.
Delhaize België maakt deel uit van Delhaize Groep, dat actief is in 7
landen op 3 continenten. Eind september 2007 bestond het
verkoopsnetwerk van Delhaize Groep uit meer dan 2.500 winkels. De
groep stelt 138.000 mensen te werk.
* Bron: AC Nielsen
Persinformatie
Sandrine Blin
Communicatiedepartement
Tel. 02/412 83 16
Sblin@delhaize.be
François Valdivieso
Director Luxembourg
Tel. 00 352 30 99 11
Fvaldivieso@delhaize.be