Girlz!: Crossmediaal concept van het Jaar 2007

Girlz! is gisteren tijdens het tiende TijdschriftenGala bekroond met
de titel Crossmediaal concept van het Jaar 2007.

De jury over Girlz!: Het merk Girlz! doet het ijzersterk. Steeds weer
bedenkt de redactie nieuwe manieren om de doelgroep aan zich te
binden. De breedte van de aanpak maakt indruk, er is een perfecte
aansluiting op de doelgroep. Het merk zit niet op, maar onder de huid
van de doelgroep. Met boeken, blogs, interactieve schrijfwedstrijden
en natuurlijk de website weet Girlz! steeds weer jonge meiden aan zich
te binden.Die meiden willen gewoon alles wat door Girlz! wordt
bedacht, hebben, lezen of meemaken. En dat is een hele prestatie. Bij
de uitreiking van de Mercurs 2007 wist de uitgave van Audax Publishing
60 days of space (Blend Store-Blend BV), Casa Libelle (Libelle-Sanoma
Uitgevers), de jubileumcover van Psychologie Magazine (Weekbladpers
Tijdschriften) en Truckstar Festival (Truckstar-Sanoma Mens Magazines)
achter zich te laten.

Robert van der Sanden (hoofdredacteur Girlz!): De vakprijs is de kroon
op het werk, want de publieksprijs delen de lezers zelf al uit door
veelvuldig het blad te lezen, de agenda te kopen en de website te
bezoeken. Yolanda Formanoy (directeur Audax Publishing): We zijn erg
blij en vooral trots op deze prijs, het is een prijs van de toekomst!
Crossmediaal denken wordt steeds belangrijker, zo ook binnen Audax
Publishing, daarom is deze prijs meer dan verdiend.

Crossmediaal
Girlz! is het platform voor meiden van 13 tot 17 jaar en een plek waar
meiden heengaan met hun vragen, persoonlijke verhalen en meningen. De
plek waar ze inspiratie en fun vinden, en waar meiden elkaar ontmoeten
en alles met elkaar delen. De formule van Girlz! is ijzersterk: het
blad helpt de meiden bij het volwassen worden en laat de pubergirl de
diversiteit van het leven zien. De formule is daarmee in perfecte
balans tussen uiterlijk- en innerlijkheden. De meiden kunnen zich
zowel herkennen in, als wegdromen met Girlz!. Het blad Girlz! wordt
dan ook voor en door de lezers gemaakt. Zon 50% van Girlz! wordt
gevuld met brieven van de lezers, metamorfoses, real life-verhalen,
het panel en/of in de modereportages. Girlz! staat dichtbij de meiden
en is meer dan alleen een tijdschrift. Girlz! is een écht merk
geworden met verscheidene succesvolle merkextensies, waarbij de
website een centrale rol vervult.

Naast de reeds bestaande extensies (product plus, schoolagenda,
scholentour, website, digitale nieuwsbrief, forum, blogs, Girlz! TV)
heeft Girlz! het afgelopen jaar de romantic comedy serie Girlz!
Chicklits op de markt gebracht. Deze serie heeft tot doel de meiden
aan te zetten tot het lezen van boeken. Ook nieuw is Girlz! Xtra. Dit
is de Real Life-special van Girlz! waarin de belangrijkste pijler
human interest/real life stories centraal staat.

Girlz!
Girlz! richt zich op meiden in de leeftijd van 12 tot 19 jaar, waarbij
de kerndoelgroep bestaat uit meiden tussen de 13 en 17 jaar. In
Nederland wonen 786.000 meiden in de leeftijdsgroep 12 tot 19 jaar.
Dit zijn met name schoolgaande pubers die allemaal in de fase van
lichamelijke en emotionele veranderingen zitten. Daar speelt Girlz! op
in met pijlers als Human Interest, Real life stories, Beauty, Hunks,
Stars, Mode en Girlz! Talk (seks, liefde, relaties en lichaam).

Girlz! heeft van alle jongerenbladen het hoogste bereik in de
doelgroep meiden 12 t/m 19 jaar. In de kerndoelgroep 13 t/m 17 jaar is
zelfs 1 op de 3 meiden Girlz! gaan lezen. (Bron: Jongerenonderzoek
2007)


Audax Publishing, een dochteronderneming van mediaconcern Audax, geeft
naast Girlz! een grote variëteit aan publiekstijdschriften uit:
Glossy, AvantGarde, Vriendin, Weekend, Aktueel Sportief, Diva,
Royalty, Stars, AvantgardeMen en HP/De Tijd.

(einde persbericht)