Nieuws
14 december 2007
CNV Dienstenbond vindt werkdruk Aldi onacceptabel
Afgelopen jaar heeft CNV Dienstenbond veel klachten van werknemers van
Aldi ontvangen over de werkdruk in de winkels. Enkele maanden geleden
nog heeft CNV Dienstenbond deze problematiek aangekaart bij Aldi.
Helaas heeft dit gesprek geen vruchten afgeworpen. Medewerkers van
Aldi klagen nog steeds over de te hoge werkdruk in de winkels. CNV
Dienstenbond vindt de werkdruk bij Aldi onacceptabel hoog. Wij zullen
opnieuw in overleg treden met de directie van Aldi. In de tussentijd
horen wij graag uw mening.
Afgelopen jaar heeft CNV Dienstenbond veel klachten van werknemers van
Aldi ontvangen over de werkdruk in de winkels. Enkele maanden geleden
nog heeft CNV Dienstenbond deze problematiek aangekaart bij Aldi.
Helaas heeft dit gesprek geen vruchten afgeworpen. Medewerkers van
Aldi klagen nog steeds over de te hoge werkdruk in de winkels. CNV
Dienstenbond vindt de werkdruk bij Aldi onacceptabel hoog. Wij zullen
opnieuw in overleg treden met de directie van Aldi. In de tussentijd
horen wij graag uw mening.
Werkdruk
AL geruime tijd hebben wij klachten ontvangen van onze leden bij Aldi
over de werkdruk in de winkel. Na een gesprek met Aldi enige tijd
geleden hebben wij u een reactie formulier toegestuurd om uw mening te
geven over dit probleem. U heeft in grote getallen gereageerd. De
reacties logen er niet om. Veel mensen gaven aan dat zij met slechts
een of twee collegas verantwoordelijk zijn voor het runnen van een
complete winkel! Van de werkdrukverlichting door mechanische
hulpmiddelen wordt op de werkvloer niets gemerkt. Filiaalleiders geven
aan dat zij steeds minder uren mogen inzetten en steeds meer omzet per
uur moeten maken. Gevolg van dit alles: grote werkdruk, vaak schieten
pauzes erbij in en de werknemers hebben een onveilig gevoel in de
winkel.
CNV Dienstenbond vindt dit onacceptabel, op deze manier gaan
werkgevers in de 21ste eeuw niet meer met hun werknemers om!
Uw mening
CNV Dienstenbond zal op de korte termijn (wederom) in overleg treden
met Aldi. In de tussentijd horen wij graag uw mening en de mening van
uw niet georganiseerde collega. Door uw mening te geven krijgt CNV
Dienstenbond een gedetailleerder beeld van de knelpunten, dit helpt
ons in het overleg met Aldi. Bij deze info treft u een enquête, wij
hopen dat u deze enquête invult en voor 15 januari 2008 terug stuurt.
U kunt de enquête ook vinden op www.cnvdienstenbond.nl/aldi
Reageren is belangrijk. Want hoe meer reacties, hoe sterker we staan
in de confrontatie met uw werkgever over uw arbeidsomstandigheden! Bij
deze info treft u drie kaarten, geef deze aan uw ongeorganiseerde
collega!
CNV Dienstenbond
U bent lid van CNV Dienstenbond, dit betekent onder meer dat u gebruik
kunt maken van een uitgebreid pakket aan diensten zoals gratis
rechtsbijstand, loopbaanadvies, financieel advies en collectieve
belangenbehartiging (CAO en eventueel Sociaal Plan). Doordat CNV
Dienstenbond bij Aldi leden heeft, hebben wij de mogelijkheid om de
problemen die er nu zijn samen te lijf te gaan. Hoe meer leden wij
hebben, hoe sterker wij staan. CNV Dienstenbond neemt alle werknemers
van Aldi serieus, wij nodigen ook niet leden uit om hun stem te laten
horen. Zij kunnen dit doen door een van de bijgevoegde kaarten in te
vullen.
Vragen/Opmerkingen
Heeft u nog vragen of opmerkingen naar aanleiding van deze
nieuwsbrief? Neem contact op met uw bestuuder Agostino Di Giacomo
Russo tel 055 - 577 26 40 of per e-mail:
a.digiacomorusso@remove-this.cnvdibo.nl
Dienstenbond CNV