Dienstenbond CNV

Nieuws

14 december 2007

CNV Dienstenbond vindt werkdruk Aldi onacceptabel


Afgelopen jaar heeft CNV Dienstenbond veel klachten van werknemers van Aldi ontvangen over de werkdruk in de winkels. Enkele maanden geleden nog heeft CNV Dienstenbond deze problematiek aangekaart bij Aldi. Helaas heeft dit gesprek geen vruchten afgeworpen. Medewerkers van Aldi klagen nog steeds over de te hoge werkdruk in de winkels. CNV Dienstenbond vindt de werkdruk bij Aldi onacceptabel hoog. Wij zullen opnieuw in overleg treden met de directie van Aldi. In de tussentijd horen wij graag uw mening.

Afgelopen jaar heeft CNV Dienstenbond veel klachten van werknemers van Aldi ontvangen over de werkdruk in de winkels. Enkele maanden geleden nog heeft CNV Dienstenbond deze problematiek aangekaart bij Aldi. Helaas heeft dit gesprek geen vruchten afgeworpen. Medewerkers van Aldi klagen nog steeds over de te hoge werkdruk in de winkels. CNV Dienstenbond vindt de werkdruk bij Aldi onacceptabel hoog. Wij zullen opnieuw in overleg treden met de directie van Aldi. In de tussentijd horen wij graag uw mening.

Werkdruk
AL geruime tijd hebben wij klachten ontvangen van onze leden bij Aldi over de werkdruk in de winkel. Na een gesprek met Aldi enige tijd geleden hebben wij u een reactie formulier toegestuurd om uw mening te geven over dit probleem. U heeft in grote getallen gereageerd. De reacties logen er niet om. Veel mensen gaven aan dat zij met slechts een of twee collegas verantwoordelijk zijn voor het runnen van een complete winkel! Van de werkdrukverlichting door mechanische hulpmiddelen wordt op de werkvloer niets gemerkt. Filiaalleiders geven aan dat zij steeds minder uren mogen inzetten en steeds meer omzet per uur moeten maken. Gevolg van dit alles: grote werkdruk, vaak schieten pauzes erbij in en de werknemers hebben een onveilig gevoel in de winkel.
CNV Dienstenbond vindt dit onacceptabel, op deze manier gaan werkgevers in de 21ste eeuw niet meer met hun werknemers om!

Uw mening
CNV Dienstenbond zal op de korte termijn (wederom) in overleg treden met Aldi. In de tussentijd horen wij graag uw mening en de mening van uw niet georganiseerde collega. Door uw mening te geven krijgt CNV Dienstenbond een gedetailleerder beeld van de knelpunten, dit helpt ons in het overleg met Aldi. Bij deze info treft u een enquête, wij hopen dat u deze enquête invult en voor 15 januari 2008 terug stuurt. U kunt de enquête ook vinden op www.cnvdienstenbond.nl/aldi Reageren is belangrijk. Want hoe meer reacties, hoe sterker we staan in de confrontatie met uw werkgever over uw arbeidsomstandigheden! Bij deze info treft u drie kaarten, geef deze aan uw ongeorganiseerde collega!

CNV Dienstenbond
U bent lid van CNV Dienstenbond, dit betekent onder meer dat u gebruik kunt maken van een uitgebreid pakket aan diensten zoals gratis rechtsbijstand, loopbaanadvies, financieel advies en collectieve belangenbehartiging (CAO en eventueel Sociaal Plan). Doordat CNV Dienstenbond bij Aldi leden heeft, hebben wij de mogelijkheid om de problemen die er nu zijn samen te lijf te gaan. Hoe meer leden wij hebben, hoe sterker wij staan. CNV Dienstenbond neemt alle werknemers van Aldi serieus, wij nodigen ook niet leden uit om hun stem te laten horen. Zij kunnen dit doen door een van de bijgevoegde kaarten in te vullen.

Vragen/Opmerkingen
Heeft u nog vragen of opmerkingen naar aanleiding van deze nieuwsbrief? Neem contact op met uw bestuuder Agostino Di Giacomo Russo tel 055 - 577 26 40 of per e-mail:
a.digiacomorusso@remove-this.cnvdibo.nl