Gemeente wint Best Practice-prijs voor chatservice
De gemeente Groningen heeft de Best Practice-prijs gekregen voor haar
chatservice. De Best Practice is een landelijke prijs voor instanties
die effectieve en moderne middelen inzetten voor de interactie met
burgers en belanghebbenden. De gemeente zet het chatten in als extra
kanaal voor de dialoog met burgers.
Algemeen Directeur Jan Imholz van de gemeentelijke Dienst Informatie
en Administratie (DIA) ontving de oorkonde woensdag 12 december op het
F.G. Kordes Trofeesymposium in Den Haag. Die oorkonde reikte hij
vrijdag weer uit aan de medewerkers van het Klant Contact Centrum, die
de chats beantwoorden.
Dialoog
De jury van de F.G. Kordes Trofee hecht sinds enkele jaren een
toenemende waarde aan de dialoog met belanghebbenden. Op het symposium
werd uitgebreid gesproken over de noodzaak van creatieve
communicatielijnen om deze dialoog te bevorderen. Omdat de gemeente
Groningen via chatten met haar burgers communiceert, kreeg zij dit
jaar één van de Best Practices.
Digitale assistent
Sinds 2004 kunnen burgers via de chat vragen stellen aan de gemeente
Groningen. Dat kan via de digitale assistent links in beeld. De
medewerkers van het Klant Contact Centrum zijn vijf dagen per week
tussen 9.00 en 16.00 uur online. Gemiddeld maken zo'n vijftig tot
tachtig mensen per dag gebruik van deze service.
Gepubliceerd op: vrijdag 14 december 2007
vrijdag 14 december 2007:
Gemeente wint Best Practice-prijs voor chatservice
vrijdag 14 december 2007:
Meld buitenslapers in de kou
Gemeente Groningen