Gemeente Groningen

Gemeente wint Best Practice-prijs voor chatservice De gemeente Groningen heeft de Best Practice-prijs gekregen voor haar chatservice. De Best Practice is een landelijke prijs voor instanties die effectieve en moderne middelen inzetten voor de interactie met burgers en belanghebbenden. De gemeente zet het chatten in als extra kanaal voor de dialoog met burgers.

Algemeen Directeur Jan Imholz van de gemeentelijke Dienst Informatie en Administratie (DIA) ontving de oorkonde woensdag 12 december op het F.G. Kordes Trofeesymposium in Den Haag. Die oorkonde reikte hij vrijdag weer uit aan de medewerkers van het Klant Contact Centrum, die de chats beantwoorden.

Dialoog
De jury van de F.G. Kordes Trofee hecht sinds enkele jaren een toenemende waarde aan de dialoog met belanghebbenden. Op het symposium werd uitgebreid gesproken over de noodzaak van creatieve communicatielijnen om deze dialoog te bevorderen. Omdat de gemeente Groningen via chatten met haar burgers communiceert, kreeg zij dit jaar één van de Best Practices.

Digitale assistent
Sinds 2004 kunnen burgers via de chat vragen stellen aan de gemeente Groningen. Dat kan via de digitale assistent links in beeld. De medewerkers van het Klant Contact Centrum zijn vijf dagen per week tussen 9.00 en 16.00 uur online. Gemiddeld maken zo'n vijftig tot tachtig mensen per dag gebruik van deze service. Gepubliceerd op: vrijdag 14 december 2007
vrijdag 14 december 2007:
Gemeente wint Best Practice-prijs voor chatservice vrijdag 14 december 2007:
Meld buitenslapers in de kou