Gemeente Lochem


Uitnodiging voor voorlichtingsbijeenkomst over bodembeheerplan en grondverzet

De gemeente Lochem heeft op 16 oktober 2007 een bodemkwaliteitskaart en bijbehorend bodembeheerplan vastgesteld.

Op 14 december van 14.00 - 16.00 uur is er een voorlichtingsbijeenkomst voor grondtransporteurs en belanghebbenden. Deze bijeenkomst is in de raadszaal Lochem aan de Markt 1 te Lochem. Geïnteresseerden worden verzocht zich aan te melden via meldpuntbodemkwaliteit@lochem.nl.

De bodemkwaliteitskaart bestaat uit een set kaarten die samen een beschrijving geven van de algemene bodemkwaliteit. Aan de bodemkwaliteitskaart is een bodembeheerplan gekoppeld. Het bodembeheerplan bevat het beleid over het verplaatsen van grond binnen de gemeente Lochem (grondverzet).

Grondverzet binnen eenzelfde kwaliteitszone is voortaan in veel gevallen zonder de uitvoering van een partijkeuring mogelijk. Het grondverzet, óók het transport van schone grond, 'moet wel bij de gemeente gemeld worden door middel van een meldingsformulier. Dit meldingsformulier is te downloaden via deze link en beschikbaar aan de publieksbalie in het gemeentehuis. http://www.lochem.nl/glc/website/gpc.nsf/0/8D2082BBEE8F341FC125737F002E9BD0?opendocument