Ingezonden persbericht


Persbericht

Ernst & Young wint Incompany 200 door zichzelf te zijn

Rotterdam, 13 DECEMBER 2007 - Zakenblad Incompany houdt jaarlijks een onafhankelijk werknemerstevredenheidsonderzoek bij 200 grote Nederlandse bedrijven. Dit jaar wint Ernst & Young de Incompany 200. De winnaar had een straatlengte voorsprong op de concurrentie. Daarnaast behaalde de accountancyfirma een recordscore. Want bij Ernst & Young mag je jezelf zijn. Incompany maakte de winnaar woensdagavond bekend in het Amstelhotel in Amsterdam.

Ernst & Young is de onomstotelijke winnaar, blijkt uit het Incompany 200 onderzoek. In drie van de vier categorieën eindigt Ernst & Young op de eerste plaats. In de categorie 'cultuur' doet Emst & Young het altijd goed. De winst schuilt in de categorieën 'functie', 'arbeidsvoorwaarden' en 'carrière'. In het onderzoek krijgt Ernst & Young de allerhoogste cijfers voor 'persoonlijke ontwikkeling' (7,90), 'loopbaanbegeleiding' (7,83), zelfstandigheid (7,72) en 'doorgroeimogelijkheden' (7,62). De sociale cultuur, fenomenaal goede ontwikkelmogelijkheden en een gerichte selectie aan de poort, zijn de basis voor dit succes. Volgens een ondervraagde van het Incompany 200 onderzoek: "Ernst & Young voelt als een familiebedrijf."

Professioneel & Authentiek
De kracht van het succes van Ernst & Young is mede te danken aan de selectie op de persoonlijkheid van mensen: ambitieuze professionals en authentieke team-players. Maar dit is niet altijd zo geweest. "Vroeger waren we vooral technisch georiënteerd, nu meer holistisch", aldus Mark Goudsmit, lid van de raad van bestuur van Ernst & Young. In 2005 stond Ernst & Young nog op de vijfde plaats en kreeg signalen dat er binnen het bedrijf een aantal verbeterpunten waren.

Jean Nijsten, director HR van Ernst & Young gaat in zijn gedachten enkele jaren terug. "Het is inmiddels alweer vijf, zes jaar geleden dat we de weg van de Global "People First" strategie insloegen. Je moet eerst aan jezelf werken, pas daarna kun je anderen ontwikkelen." Ernst & Young kiest nadrukkelijk voor de ontwikkeling van het leiderschap, omdat het een vliegwieleffect geeft. Daarnaast investeert het bedrijf fors in personeel door meer dan twintig procent van de vaste loonsom voor opleidingen en trainingen beschikbaar te stellen.

Leiderschap en investeren in mensen is het fundament van de huidige resultaten. Nijsten: "We hebben destijds fundamenteel nagedacht over onze HR-strategie. We hebben gekozen voor de lijn die het best bij ons past: je mag bij ons jezelf zijn."

Over Ernst & Young
Bij Ernst & Young Accountants en Belastingadviseurs werken wereldwijd ruim 100.000 medewerkers, waarvan 4.500 in Nederland, verdeeld over 26 vestigingen.

Over Incompany
Zakenblad Incompany verschijnt drie keer per jaar in een oplage van ca. 80.000 exemplaren. In iedere uitgave komt een onderzoek aan bod: de Incompany 500 (aantrekkingskracht en reputatie), Incompany 100 (klanttevredenheid) en de Incompany 200 (werknemerstevredenheid).

Meer informatie over Ernst & Young: www.ey.nl

(EINDE BERICHT)

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Ernst & Young
Liesbeth Aarssen-Blokpoel
Persvoorlichter
(0)10 406 5794 / liesbeth.aarssen@nl.ey.com