Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Leenart & Heemskerk belangrijke spil in Serious Request

Nieuwegein, 13 december 2007. Leenart & Heemskerk Contact Centers vervult een belangrijke rol tijdens de actie Serious Request, een initiatief van 3FM en het Rode Kruis. De verzoekplaten die de 3FM DJ's in de periode van 19 tot en met 24 december in 'Het Glazen Huis' draaien, kunnen telefonisch worden aangevraagd door het Nederlands publiek. Het Utrechtse contact center van Leenart & Heemskerk vangt belangeloos al deze telefoontjes op en verwerkt de giften. Ook is het call center via de webchat bereikbaar en zal men actief particulieren en bedrijven benaderen om de actie 'De wereld schreeuwt om drinkwater' financieel te ondersteunen.

In de week voor kerst sluiten 3FM dj's Gerard Ekdom, Michiel Veenstra en Rob Stenders zichzelf op in 'Het Glazen Huis'op het Het Plein in Den Haag om in het kader van Serious Request non-stop verzoekplaten van luisteraars en bedrijven te draaien. Deze verzoeken en de bijbehorende giften komen zo massaal binnen dat daarvoor de ondersteuning van een professioneel call center nodig is.

Deze rol wordt belangeloos op zich genomen door Leenart & Heemskerk Contact Centers dat belangeloos haar Utrechtse call center ter beschikking stelt. Het center is 24 uur per dag geopend om verzoekjes aan te nemen. Ruim 350 vrijwilligers maken de actie van het call center mogelijk, waaronder een aantal bekende Nederlanders. Het call center is gedurende de actie niet alleen 24 uur per dag telefonisch bereikbaar, maar ook via de webchat.

Directeur Robbert Heemskerk verheugt zich op de actie: "We ondersteunen de actie nu al voor het derde jaar en ervaren elke keer weer hoe dankbaar en belangrijk onze taak is. Uiteraard willen we de actie ook aangrijpen om te laten zien hoe belangrijk call centers zijn voor onze maatschappij. Helaas komen call centers doorgaans alleen in de publiciteit als er slecht nieuws is. Serious Request bewijst hoe nuttig call centers ook kunnen zijn.
---



Ingezonden persbericht