Ingezonden persbericht
Avaya reikt Channel Awards 2007 uit
Beloning negen Avaya Business Partners voor uitstekende prestaties
Nieuwegein, 13 december 2007 - Avaya (NYSE: AV), leverancier van communicatienetwerken en -diensten aan de zakelijke markt, heeft de Avaya Channel Awards 2007 uitgereikt. Negen Avaya Business Partners, waaronder resellers en distributeurs, ontvingen deze awards op basis van hun prestaties, onderscheidende marktbenadering en strategie in het afgelopen jaar. Avaya Managing Director Chris de Jongh en Richard van den Oudenalder, Channel Director bij Avaya, reikten de awards uit. Imtech ICT, Kreuze Telecom, Telepage, Westcon Convergence, twee maal Newtel Essence, Colt Telecom, IcoTec ICT Services, Sencit en SIT Nederland vielen in de prijzen.
Avaya bekroonde Imtech ICT met de Award voor 'Snelst groeiende partner 2007'. Het bedrijf heeft deze prijs te danken aan de uitstekende manier waarop het de afgelopen drie jaar de IP-telefoniebusiness heeft opgepakt. Bovendien heeft Imtech ICT zijn langlopende relatie met Avaya dit jaar op een overtuigende wijze gecontinueerd. Kreuze Telecom ontving de award voor 'Beste zorgpartner 2007'. Deze organisatie heeft onder meer binnen één jaar tijd uitzonderlijk veel instellingen in de gezondheidszorg een Avaya-oplossing geadviseerd en verkocht.
De prijs voor 'Beste gespecialiseerde distributeur 2007' ging naar Telepage. Deze distributeur heeft in 2007 een grote groei doorgemaakt voor wat betreft omzet en personeel. Doorslaggevend was echter de focus van Telepage op de zorgsector. Het bedrijf onderscheidt zich door zijn uitgebreide kennis en expertise van Avaya-oplossingen voor de zorg. Westcon Convergence heeft in 2007 een solide Avaya-business in het mkb- en Mid Enterprise-segment neergezet. Dit komt mede door de uitstekende samenwerking met de aangesloten resellers. Zo biedt de distributeur klanten onder meer kwalitatieve consultancy en salesondersteuning. Dat is de reden dat Avaya Westcon Convergence beloont met de award voor 'Beste distributeur 2007'.
Newtel Essence biedt maximale toegevoegde waarde bovenop Avaya-applicaties. Dat is de voornaamste reden dat deze distributeur de award voor 'Beste applicatiepartner 2007' ontving. Samen weten Avaya en Newtel Essence namelijk het optimale rendement uit Avaya-oplossingen te halen. Maar Avaya beloonde deze distributeur met nog een prijs: 'Beste enterprise-partner 2007'. Het bedrijf heeft in 2007 de beste verkoopcijfers in de enterprise-markt gerealiseerd. Bovendien heeft Newtel Essence het afgelopen jaar de felbegeerde Platinum Level-businesspartnercertificering verworven.
De prijs voor 'Beste nieuwe enterprise-partner 2007' ging naar Colt Telecom. Dit bedrijf is pas sinds 2007 Avaya Business Partner. En met succes: in het eerste jaar heeft Colt Telecom vijf high-end hosted IP-telefonieoplossingen verkocht. Deze oplossingen varieerden van klein tot heel groot. Avaya beloonde IcoTec ICT Services met de award voor 'Beste nieuwe mkb-partner 2007'. Het bedrijf ontvangt deze prijs voor zijn snelle groei wat betreft de verkoop en implementatie van Avaya-oplossingen. In zijn eerste jaar als Avaya Business Partner behaalde de organisatie bijzonder hoge omzet uit Avaya-oplossingen van zevenduizend dollar.
Sencit was dit jaar in bijna elke categorie genomineerd. Avaya beloonde deze veelzijdige partner met de prijs voor 'Beste mkb-partner 2007'. De distributeur is de laatste jaren uitgegroeid tot een nieuwe telecom- en ICT-reus in Nederland. Daarbij maakte de organisatie veel gebruik van Avaya-oplossingen, met name in de mkb-markt. Vandaar dat Avaya deze organisatie beloonde met deze prestigieuze award. 'De belofte voor 2008' ging dit jaar naar SIT Nederland. Deze van origine Luxemburgse leverancier heeft zich afgelopen jaar in Nederland gevestigd. In deze korte periode heeft SIT Nederland reeds een groot aantal oplossingen verkocht. De verwachtingen voor het nieuwe jaar zijn hoog. Avaya heeft er al het vertrouwen in dat SIT Nederland deze verwachtingen met verve waar gaat maken. Vandaar dat Avaya deze nieuwkomer beloont met de 'De belofte voor 2008'-prijs.
"Avaya heeft in 2007 uitzonderlijk goede resultaten geboekt. Onze businesspartners hebben hier een aanzienlijke bijdrage aan geleverd. Zo is onze omzet met twintig procent gegroeid, waarvan maar liefst 75 procent op het conto van businesspartners komt. Daarnaast steeg de kanaalverkoop ten opzichte van vorig jaar met 21 procent. Dit zijn meer dan genoeg redenen om onze businesspartners in het zonnetje te zetten," zegt Richard van den Oudenalder, Channel Director bij Avaya. "Bovendien heeft Avaya de eerste positie in de West-Europese Enterprise Voice Equipment-markt overgenomen van Acatel-Lucent. Dit onderstreept nog maar eens ons uitstekende jaar."
# # #
Over Avaya
Avaya, Inc. ontwikkelt, bouwt en beheert communicatienetwerken voor meer dan een miljoen bedrijven over de gehele wereld, waaronder meer dan 90% van de Fortune® 500. Het bedrijf is wereldleider voor veilige en betrouwbare Internet Protocol-telefoniesystemen, communicatiesoftwareapplicaties en -diensten. Avaya is de drijvende kracht achter convergentie van spraak- en data-applicaties op IT-netwerken. Bedrijven van elke mogelijke omvang kunnen hun bestaande of nieuwe netwerken optimaal inzetten, hun productiviteit verbeteren en hun onderscheidend vermogen versterken.