Gemeente Tilburg
Nummer 2007502GO
Centraal Meldpunt scoort 8 tijdens klanttevreden-
heidsonderzoek
In 2007 is voor de derde keer onderzoek gedaan naar de klanttevredenheid over het
Centraal Meldpunt. Hierbij is aan burgers gevraagd hoe zij de aanname van de melding
waarderen. Twee weken later konden zij aangeven of ze tevreden waren over de
afhandeling van de melding. Er is sprake van een goede respons; 71 % gaf hun mening
over de wijze waarop de melding is aangenomen en ruim 56% liet weten wat zij vonden
van de wijze waarop hun melding is afgehandeld.
In het algemeen kan worden geconcludeerd dat de Tilburgers de weg naar het Centraal
Meldpunt weten te vinden. Zij beoordelen de aanname van de melding met een 8. Melders
zijn tevreden over de wijze waarop ze te woord worden gestaan en geven aan het te
waarderen dat zij te horen krijgen wat er met hun melding gaat gebeuren.
Een van de verbeterpunten waar de gemeente de komende tijd mee aan de slag gaat is het
verbeteren van de communicatie met de burger bij het oplossen van een melding. Als een
melding niet of niet binnen de gestelde termijn kan worden opgelost, wil een melder dit
graag weten.
"Snelheid en duidelijke informatieverstrekking zijn belangrijke punten voor onze klanten.
Om dit nog verder te verbeteren wordt nog meer aandacht besteed aan de terugkoppeling
naar de melder. Ook zoeken we naar nieuwe manieren om de snelheid te verhogen waarmee
de meldingen en tips worden behandeld," aldus Wethouder Marieke Moorman.
Noot voor de pers:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Thomas Heesters, woordvoerder,
013 542 9952