Gemeente Tilburg

Nummer 2007502GO

Centraal Meldpunt scoort 8 tijdens klanttevreden-
heidsonderzoek

In 2007 is voor de derde keer onderzoek gedaan naar de klanttevredenheid over het Centraal Meldpunt. Hierbij is aan burgers gevraagd hoe zij de aanname van de melding waarderen. Twee weken later konden zij aangeven of ze tevreden waren over de afhandeling van de melding. Er is sprake van een goede respons; 71 % gaf hun mening over de wijze waarop de melding is aangenomen en ruim 56% liet weten wat zij vonden van de wijze waarop hun melding is afgehandeld.

In het algemeen kan worden geconcludeerd dat de Tilburgers de weg naar het Centraal

Meldpunt weten te vinden. Zij beoordelen de aanname van de melding met een 8. Melders

zijn tevreden over de wijze waarop ze te woord worden gestaan en geven aan het te

waarderen dat zij te horen krijgen wat er met hun melding gaat gebeuren.

Een van de verbeterpunten waar de gemeente de komende tijd mee aan de slag gaat is het

verbeteren van de communicatie met de burger bij het oplossen van een melding. Als een

melding niet of niet binnen de gestelde termijn kan worden opgelost, wil een melder dit

graag weten.

"Snelheid en duidelijke informatieverstrekking zijn belangrijke punten voor onze klanten.

Om dit nog verder te verbeteren wordt nog meer aandacht besteed aan de terugkoppeling

naar de melder. Ook zoeken we naar nieuwe manieren om de snelheid te verhogen waarmee

de meldingen en tips worden behandeld," aldus Wethouder Marieke Moorman.

Noot voor de pers:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Thomas Heesters, woordvoerder, 013 542 9952