Suzuki-dealer Rob Verstegen op twee wielen in Dakar Rally 2008
(12/13/2007)
Dat auto- en motorsport vast verankerd zit in de genen van Suzuki is
algemeen bekend. Op twee wielen is Suzuki het synoniem voor sportief
motorgebruik, terwijl op vier wielen Suzuki in het Junior World Rally
Championship al twee wereldtitels heeft gewonnen. Bovendien doet
Suzuki volgend jaar mee aan het Wereldkampioenschap Rally met de SX4
WRC.
Geheel in stijl met dat sportieve karakter van het Japanse merk, dat
ook in de serieproductiemodellen is terug te vinden, verschijnt
Suzuki-dealer Rob Verstegen aan de start van de zware Dakar rally.
Tijdens de pre-proloog op het circuit van Valkenswaard heeft Rob
direct zijn visitekaartje al afgegeven door de wedstrijd bij de
motoren te winnen.
Vooral de spectaculaire rijstijl van de Suzuki-dealer uit Uden
verbaasde vriend en vijand, waarbij hij Dakar-cracks als Frans
Verhoeven, Henk Knuiman en Daniel Willemsen de achterkant van zijn
motorfiets liet zien. Verre sprongen makend, zwaaiend naar het
publiek, wheelies trekkend en afsluitend met een 'donut' stal hij de
harten van het 13.000 koppig publiek.
Rob Verstegen
De sportieve Suzuki-dealer kan terugzien op een lange, succesvolle
carrière in de motorsport. âVan mijn 8e tot mijn 27e jaar heb actief
deelgenomen aan motorcross wedstrijden en ik ben in 1989, 1993 en 1996
Nederlands kampioen geworden bij MONederland. Ook heb ik diverse
Europese wedstrijden gereden en ben 6e geworden in het EK. Motorrijden
is een virus waar je denk ik nooit vanaf komt. Sinds 1999 rij ik dan
ook in diverse landen off-road ritten. En dan nu, als lid van het
Vicking Team, de moeder aller ritten, Dakar. Ik kijk er naar uit!â
Het spreekt voor zich dat Verstegen blij is dat âzijnâ merk Suzuki
veelvuldig te vinden is in diverse disciplines van de autosport. âAl
jarenlang koploper in het Junior Rallykampioenschap, volgend jaar met
de SX4 op het allerhoogste platform van de autosport, het WRC, en al
vele jaren de snelste met de Vitara bij diverse heuvelklims zoals de
Pikes Peak in Amerika. Ja, die sportiviteit van Suzuki ligt mij zeer
na aan het hart en dat is ook te merken in de showroom. Want met de
nieuwe, sportieve Swift spreken wij vooral een jong publiek aan.â
In januari heeft Rob Verstegen een paar weken het vizier â letterlijk
â gericht op Dakar.
AutoRai