Ingezonden persbericht


Persoonlijke ontwikkeling en bedrijfscultuur winnen aan belang

Aanzien van de werkgever en baanzekerheid verliezen juist aan belang

Rotterdam 13 december 2007 - UTA-personeel, dat actief is in de B&U- dan wel Infra-wereld, geeft aan de afgelopen jaren persoonlijke ontwikkeling een steeds belangrijker aspect te zijn gaan vinden ten aanzien van werk en loopbaan (57%). Ook een fijne bedrijfscultuur (52%) en evenwicht tussen werk en vrije tijd (48%) worden relatief vaak genoemd. De trend is evident: zachte factoren in het werk / de loopbaan worden steeds belangrijker voor deze groep. Dit blijkt uit onderzoek dat USP Marketing Consultancy in opdracht van Trivoor Bouw en Infra onlangs heeft uitgevoerd.

Ruim eenderde (36%) geeft aan aanzien van het bedrijf steeds minder belangrijk te vinden Ook is expliciet gevraagd welke aspecten ten aanzien van werk en loopbaan de UTA-medewerkers de afgelopen jaren steeds minder belangrijk zijn gaan vinden. Het aanzien dat de (potentiële) werkgever binnen en buiten de branche heeft, wordt hierbij het meest genoemd (door 36%).

Baanzekerheid is voor vrijwel evenveel UTA-medewerkers de laatste jaren belangrijker (27%) als minder belangrijk (29%) geworden. Gezien de krapte op de arbeidsmarkt zou verwacht mogen worden dat men zich op grotere schaal de afgelopen jaren vooral minder zorgen is gaan maken over het behoud van een baan.

Wij verzoeken u vriendelijk, indien u overgaat tot publicatie, ons hiervan een bewijsexemplaar toe te sturen. Mocht u verder nog vragen hebben, dan zijn wij bereikbaar via e-mail en op onderstaand adres.

USP Marketing Consultancy
drs. Rick van den Bos
Telefoon: 010-2066900
E-mail: vandenbos@usp-mc.nl
Internet: www.usp-mc.nl

Trivoor Bouw en Infra
Dagmar van Stiphout
Telefoon: 013-5444144
E-mail: D.vanStiphout@trivoor.nl
Internet : www.trivoor.nl

Technische verantwoording
Trivoor Bouw en Infra heeft betreffend onderzoek uit laten voeren om als detacherings- en w&s-bureau in bouw en infra kandidaten actief en doelgericht te kunnen ondersteunen. Bovengenoemde resultaten vormen slechts een klein deel van dit uitgebreid onderzoek op HRM-gebied: in het onderzoek komen vrijwel alle op HRM in te zetten instrumenten aan bod voor wat betreft gebruik en waardering. Ten grondslag aan deze resultaten ligt een uitgebreid HRM-onderzoek dat USP Marketing Consultancy in het voorjaar van 2007 heeft uitgevoerd. Voor dit onderzoek zijn onder andere 311 online enquêtes afgenomen onder MTS'ers, HTS'ers en WO'ers met een UTA-functie.