Ingezonden persbericht


Sugababes en Wuzzon gaan samenwerking aan

Wuzzon mobile shop in alle Sugababes.nl/Superdudes.nl profielen

Amsterdam, 13 december 2007 - De populaire profielensites Sugababes.nl/Superdudes.nl en Wuzzon.nl, de plek waar men zelfgemaakte mobiele content kan verhandelen, maken vandaag een samenwerking bekend. Vanaf vandaag hebben alle Sugababes en Superdudes leden een Wuzzon mobile shop op hun profiel. Met 1 klik kunnen ze deze shop openen en vullen met zelfgemaakte ringtones en wallpapers om deze vervolgens te verkopen. Onder de top shops wordt een reis van GOGO tours naar Lloret de Mar verloot.

Een half jaar na oprichting telt Wuzzon ruim 25.000 geregistreerde gebruikers waarvan het leeuwendeel een eigen shop heeft. Met de Sugababes samenwerking vergroot Wuzzon het bereik in een klap met 1.3 miljoen potentiële nieuwe shopeigenaren. Louise Verschuren, mede-oprichter Wuzzon:"Met deze integratie maken we gezamenlijk een grote stap in het positief openbreken van de ringtonemarkt met hun ondoorzichtige en dure abonnementsmodellen. Wuzzon draait de rollen om en geeft de macht terug aan de consument."

Jurgen van Dulst, oprichter van SB/SD: "De integratie met Wuzzon stelt onze leden in staat heel makkelijk een eigen shop te maken en daarmee hun profiel uit te breiden. Daardoor worden hun eigen profielen, en daarmee Sugababes.nl/Superdudes.nl als community, aantrekkelijker."

----------

Over Sugababes
Sugababes is een online community die zich voornamelijk richt op jongeren tussen de 13 -21 jaar. Sugababes is er voor de meiden en Superdudes voor de jongens. Maandelijkse worden er 1 miljoen unieke bezoekers bereikt en 135 miljoen pageviews. Het totale ledenbestand telt ruim 1.300.000 leden.

Over Wuzzon
Wuzzon is een online community waar bezoekers zelfgemaakte ringtones en wallpapers kunnen kopen en verkopen in hun eigen online shop. Oprichters Louise Verschuren (29) en Brigitta Schlumpf (26) verkregen eerder hun startkapitaal, door deelname aan het tv-programma Dragons' Den. Inmiddels telt de site ruim 25.000 geregistreerde bezoekers. Wuzzon trekt ten strijde tegen de zogenaamde ringtonemaffia en wil een positief geluid brengen in de huidige ringtonemarkt. Downloads van de site worden aangeboden v.a. 25 cent tot maximaal eur 1,50 en zonder abonnement. Wuzzon behaalde onlangs de finale van de LiveWIRE Young Business Award en is behoort hiermee tot de beste innovatieve ondernemingen van 2007.