Press Release
13 Dec 2007
Bankieren via internet populair op werkdagen: ABN AMRO lanceert nieuwe website
Tachtig procent van de klanten bij ABN AMRO die bankieren via internet, doen dat op werkdagen. In het weekend doet men vooral transacties voor het winkelen of na het voetbal op tv zondagavond. De drukste dag is maandag; dan loggen gemiddeld 500.000 klanten in, zo laten cijfers van de bank zien.
Verder blijkt uit deze cijfers dat ruim 50% van de klanten internet bankieren met name gebruikt voor saldo-informatie en het inzien van bij- en afschrijvingen. Voor het einde van het jaar kunnen klanten van ABN AMRO zelf bepalen welke meest gebruikte functie zij bovenaan hun persoonlijke pagina zetten op Internet Bankieren. Het is een van de verbeteringen op de nieuwe website die ABN AMRO lanceert.
Max Mouwen, hoofd Interactive Banking van ABN AMRO: 'Ruim drie miljoen van onze 4,5 miljoen klanten bankiert via internet. Internet is daarmee steeds meer de entree naar de bank. ABN AMRO is de eerste financiële dienstverlener waar klanten hun pagina geheel naar eigen inzicht kunnen samenstellen.'
Naast toevoeging van de persoonlijke pagina is de zoekfunctie op de website uitgebreid en wordt er meer gebruikgemaakt van video. ABN AMRO speelt daarbij in op de opkomst van breedbeeld monitors en TV's; bij een resolutie van meer dan 1.400 pixels wordt de standaard-indeling in twee kolommen automatisch omgezet in een drie-kolomsindeling om de getoonde informatie overzichtelijker te maken.
Ook vraagt ABN AMRO haar klanten naar suggesties voor verdere verbetering van de website. Op het 'Blackboard'-forum kunnen zij ideeën kwijt of die van anderen waarderen. Sinds de start van het forum, enkele weken terug, hebben al 500 mensen van deze mogelijkheid gebruikgemaakt.
Pers contacten: +31 20 62 88 900
ABN AMRO