Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Enkhuizen Boeit

Dat is de titel van het magazine waarmee Enkhuizen zich in 2008 op professionele wijze gaat presenteren aan de toerist. Het magazine is een initiatief van het Toeristisch Platform Enkhuizen (TPE) in samenwerking met de VVV. Gekozen is voor een aantrekkelijk, glossy magazine, met daarin alle informatie over de Haringstad. Overzichtelijk, duidelijk en compleet.

Het wordt een kwaliteitsblad met een moderne, frisse uitstraling, waarin ook een rol is weggelegd voor de drie haringen uit het stadswapen. Een mix van geschreven informatie en duidelijk herkenbare beelden, afgewisseld met advertenties. Kleurige icoontjes en een thematische indeling leiden de lezer snel naar de gewenste informatie. Want Enkhuizen Boeit niet alleen, maar Raakt, Vaart, Shopt, Feest en Leeft bovendien. Het hele jaar door is er van alles te beleven in Enkhuizen en dat is vanaf volgend jaar allemaal terug te vinden in één blad: "Enkhuizen Boeit".

Eén gezicht
Met "Enkhuizen Boeit" presenteren gemeente, havens, toeristische bedrijven, de VVV en de winkeliers van de O.F.E. zich voor het eerst als één gezicht. De VVV levert alle toeristische informatie voor de gezamenlijke brochure. Het TPE nodigde drie marktpartijen uit om een voorstel in te dienen voor een geheel nieuw toeristisch magazine. Gekozen werd voor het ontwerp van Van Soelen Reclame in Zwaag. Het ruim zestig pagina's tellende magazine wordt gedrukt in een oplage van 45.000 stuks en via de VVV-kantoren gratis verspreid in Noord-Holland en Friesland. Het magazine zal ook op toeristische beurzen gebruikt worden om Enkhuizen maximaal te promoten. Voor beurzen en evenementen worden bovendien 80.000 wervende strooifolders gemaakt.

Doen!
Als gevolg van de samenwerking verdwijnen de VVV-brochure en het Havenmagazine. Met het nieuwe, kwalitatief hoogwaardig magazine waarin alle partijen vertegenwoordigd zijn, krijgt het toerisme in Enkhuizen en omgeving een stevige impuls. Het blad vormt een uitnodiging om de stad meer dan eens te bezoeken. Het TPE wil zoveel mogelijk partijen bij die ontwikkelingen betrekken. Van hen wordt wel een financiële bijdrage verwacht, maar daar staat voordeel tegenover. Zo krijgen OFE- en VVV-leden 15% korting op advertenties in het nieuwe magazine. De tijd van denken is voorbij, vanaf nu gaat Enkhuizen dóen!

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Jeroen Kor 06-24760593


---- --